اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش نگرانی ها نسبت به ورشکستگی یونان تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشته است

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به ورشکستگی احتمالی یونان و خروج این کشور از منطقه یورو هنوز تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشته است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا روز پنج شنبه برای لحظاتی تحت تاثیر آثار روانی ناشی از ورشکستگی یونان قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد ولی بار دیگر افزایش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته به کمتر از 1200 دلار کاهش یابد.

بر اساس این گزارش علی رغم افزایش نگرانی ها نسبت به خطر ورشکستگی یونان و خروج آتن از منطقه یورو تقاضای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو نشده است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سرمایه گذاران بین المللی تصور نمی کنند که ورشکستگی یونان موجب سقوط بازارهای مالی جهانی خواهد شد و به همین علت تمایلی برای خرید طلا در چنین شرایطی ندارند.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در این باره نوشت: بحران یونان به نقطه حساس و تعیین کننده ای رسیده است و وام دهندگان بین المللی در شرایط فعلی تمایلی برای اعطای کمک های مالی بیشتر به این کشور ندارند.

نشست آتی مقام های یونانی با نمایندگان صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا قرار است 24 و 25 آوریل برگزار شود. دولت یونان که قبلا هشدار داده بود که بدون دریافت کمک های مالی خارجی قادر به پرداخت بدهی ها و دیون خود نخواهد بود اکنون خواستار دریافت کمک مالی بیشتری شده است.

ولی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا تاکنون با درخواست یونان برای دریافت کمک مالی بیشتر مخالفت کرده و این مساله خطر ورشکستگی را افزایش داده است. اگر یونان قادر به پرداخت بدهی های خود نباشد نخستین اقتصاد توسعه یافته ای خواهد بود که مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد.

جولیان جیسوپ تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: علت اینکه سرمایه گذاران بین المللی هنوز تمایلی برای خرید طلا ندارند این است که فکر می کنند سیاستمداران اجازه ورشکستگی یونان را نخواهند داد و در آخرین لحظات به راهکاری دست خواهند یافت.

وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران نیز معتقدند که حتی در صورت خروج یونان از منطقه یورو آثار این اتفاق محدود خواهد بود. سرمایه گذاران بازارهای جهانی بیشتر به فکر اثرات بلندمدت چنین اتفاقی هستند. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا و سیاستمداران جهانی راهی را برای جلوگیری از خروج یونان از منطقه یورو پیدا خواهند کرد./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد