اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صنعت طلا و جواهر امسال از رکود خارج می شود

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان پیش بینی کرد که وضعیت بازار طلا در سال 94 بر خلاف سال گذشته که با رکود همراه بود، با تاثیر مثبت مذاکرات هسته ای و بهبود فضای کسب و کار، پیشرفت یابد.


هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت و گو با سایت طلا، با ابراز خوش بینی در خصوص وضعیت صنف طلا و جواهر در سال 94 گفت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال 94 سال همزبانی و همدلی دولت و مردم است و ان شاء الله باید به بازاری فعال در صنعت طلا و جواهر دست یابیم.

وی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن و فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: سال 94 با افزایش بهای اونس جهانی طلا از مرز 1200 دلار آغاز شده و تقاضا در بازار طلا در روزهای آتی به مناسبت روز مادر با افزایش نسبی به نسبت سال های گذشته روبرو خواهد شد.

وی تاثیرات مذاکرات و بیانیه سوئیس بر بازار داخلی طلا را آنی و لحظه ای ندانست و در این خصوص گفت: قطعاً امیدوار هستم در دراز مدت این مذاکرات بر کل فضای اقتصادی کشور و به خصوص بازار طلا تاثیرگذار باشد و روند عرضه و تقاضا و مبادلات طلا را در آینده تسهیل خواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان روند معاملات در سال 94 را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در ابتدای سال قرار داریم و تعطیلات نوروزی به تازگی پایان یافته انتظار زیادی از مبادلات طلا در بازار نداریم، اما امید آن می رود که برخلاف سال گذشته که صنف طلا و جواهر کشور با رکود روبرو بود، ان شاء الله امسال وضعیت خوبی را در پیش داشته باشد.

شیشه بران صعود بهای اونس طلا در سال جدید را به دو دلیل دانست و بیان کرد: انتشار آمار ناامید کننده رشد اقتصادی در آمریکا در خصوص کاهش شدید فرصت های شغلی و افت ارزش دلار، موجب به تعویق افتادن تصمیم فدرال رزرو در خصوص اعلام نرخ بهره و در نتیجه افزایش بهای جهانی طلا شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در ادامه گفتگو با سایت طلا گفت: روز سه شنبه و چهارشنبه افزایش بهای دلار و افت تقاضای فیزیکی در بازار چین، طلا را با کاهش نسبی مواجه کرد، و پیش بینی می شود در روزهای آینده افزایش تقاضای طلا و کاهش قیمت نفت، نوسان شاخص دلار، انتشار آمار اشتغال آمریکا و عدم توانایی یونان برای بازپرداخت بدهی ها و افزایش خروج احتمالی این کشور از حوزه یورو بر قیمت این فلز گرانبها موثر باشد.

وی وضعیت افت تولید مصنوعات طلا در اصفهان را که قطب مهمی در ساخت طلا و جواهر در کشور محسوب می شود را متاثر از رکود در سال گذشته دانست و افزود: اکثر کارگاه های طلا و جواهرسازی با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کنند و به تبع آن فروشگاه ها و مراکز توزیع مصنوعات طلا نیز با مشکلاتی مواجه هستند. اما با مطالعاتی که دورنمای بازار داشته ام سال خوبی را برای وضعیت تولید مصنوعات طلا در سال جدید پیش بینی می کنم.

شیشه بران در رابطه با نمایشگاه طلا و جواهر امسال اصفهان نیز گفت: نمایشگاه اصفهان که به عنوان بهترین نمایشگاه در صنف طلا و جواهر شناخته شده، امسال نیز در اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در تلاش هستیم که نمایشگاه آبرومند و پرباری را شاهد بوده و میزبان تعدادی از فعالان این صنعت از ایران و دیگر کشورها باشیم.

وی از حضور تولید کنندگان صنعت طلا و جواهر در نمایشگاه امسال اصفهان خبر داد و افزود: قطعاً ماشین آلات نقش اصلی را مانند سال های گذشته در نمایشگاه امسال ایفا می کنند، اما در کنار آن تولیدکنندگان نیز محصولات خود را در این نمایشگا به نمایش می گذارند.


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد