اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل 4 موسسه بزرگ مالی جهان از نوسانات ارزش دلار و تاثیر آن بر قیمت طلا

سایت طلا : 4 موسسه مالی و سرمایه گذاری معتبر جهان دیدگاه های خود را نسبت به نوسانات ارزش دلار در روزهای اخیر و تاثیر آن بر قیمت طلا و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی اعلام کرده اند.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس ضمن اشاره به گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص کاهش شدید فرصت های شغلی ایجاد شده در این کشور طی ماه مارس و تاثیر آن بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا به این نکته اشاره کرده است که علی رغم انتشار این گزارش روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تنها ممکن است تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را به شش ماه دوم امسال موکول کند.

موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال نیز اعلام کرد که افزایش ارزش دلار لزوما برای اقتصاد آمریکا مساله بدی نخواهد بود. این تصور نادرست است که فکر کنیم افزایش ارزش دلار لزوما به ضرر اقتصاد آمریکا خواهد بود.

این موسسه افزود: افزایش شاخص سهام و کاهش ارزش یورو تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است. علی رغم کاهش ارزش دلار پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا، ارزش دلار همچنان در مقایسه با ارزهای معتبر بین المللی بالا است و این مساله چالش بزرگی برای طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، افزایش ارزش دلار تنها می تواند بر صادرات آمریکا تاثیر منفی داشته باشد و صادرات نیز تنها 14 درصد کل اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

موسسه مالی اف سی استون نیز اعلام کرد: افزایش قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا در روزهای گذشته محدود و موقت خواهد بود. این موسسه پیش بینی کرده است که روند نزولی ارزش دلار و انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موقتی است و این مساله موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شده است.

موسسه مالی اچ اس بی سی نیز پیش بینی کرد که نااطمینانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با افزایش روبرو شود.

در شرایط کنونی سرمایه گذاران گمانه زنی دقیقی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا ندارند و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد