اونس طلا2306.61
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

اختلاف‌نظر تحلیل‌گران درباره جهت حرکت طلا

تحلیلگران بازار جهانی طلا انتظار دارند جهت حرکت طلا هفته جاری از آمار اشتغال آمریکا که کمتر از حد مطلوب بود، تاثیر بگیرد.


تحلیلگران به این نکته اشاره کرده اند که بازار طلا بیش از اندازه تحت تاثیر آمار اقتصادی قرار دارد به طوریکه با انتشار اخبار بد که انتظارات را نسبت به افزایش نرخ‌های بهتر کمتر می‌کند، صعود کرده و با انتشار اخبار اقتصادی مثبت که انتظارات را نسبت به افزایش نرخ‌ها در ژوئن بالاتر می‌برد، نزول می‌کند.

اداره آمار کار آمریکا صبح جمعه اعلام کرد 126 هزار شغل جدید در مارس ایجاد شده که بسیار کمتر از 246 هزار شغل پیش بینی شده بود. همچنین آمار اشتغال ژانویه و فوریه به رقم کمتری بازبینی شدند و مجموعا 69 هزار شغل کاهش پیدا کردند.

از سوی دیگر نرخ بیکاری آمریکا تغییر نکرده و 5.5 درصد باقی ماند. آمار بازار کار آمریکا یکی از معیارهای مهم بانک مرکزی این کشور در تصمیم گیری برای افزایش نرخ‌های بهره است از این رو به دقت از سوی بازارها دنبال می‌شود.

اوایل هفته گذشته آمار منفی منجر به صعود قیمت طلا به 1208 دلار در هر اونس شد با اینهمه روز پنج شنبه پس از اینکه وزارت کار آمریکا اعلام کرد شمار هفتگی مدعیان دریافت مزایای بیکاری به 268 هزار نفر یعنی کمترین میزان در 15 سال گذشته کاهش یافته است، طلا در مرز 1200 دلار ایستاد.

معاملات آتی طلای بازار کامکس در یک هفته گذشته افزایش یا کاهشی نداشت و دو رشد هفتگی متوالی آن متوقف شد.

بر اساس گزارش کیتکو، نوسان بیشتری در انتظار بازار طلا خواهد بود زیرا گزارش اداره آمار کار آمریکا روز جمعه منتشر شد در حالیکه بازارهای طلا به دلیل تعطیلات رسمی، بسته بودند و معامله گران ساعت شش بعدازظهر یکشنبه به وقت محلی آمریکا که بازارهای الکترونیکی گشوده می‌شوند، فرصت واکنش به این اخبار را پیدا می‌کنند.

تحلیلگران در مورد تاثیر این آمار بر قیمت‌های طلا اختلاف نظر دارند زیرا سرمایه گذاران از قبل خود را برای آمار ضعیف آماده کرده بودند. تحلیلگران بانک اچ اس بی سی معتقدند به دلیل آمار قبلی، طلا ممکن است از آمار اشتغال رسمی دولت تاثیر مثبتی نپذیرد.

از سوی دیگر تحلیلگران کومرس بانک اظهار کرده اند انتظار دارند طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمار اشتغال ضعیف، رشد بیشتری داشته باشد.

در این بین بانک جی پی مورگان در واکنش به کاهش چشمگیر قیمت طلا در فوریه و اوایل مارس، قیمت مورد پیش بینی برای طلا در سال 2015 را مورد بازبینی نزولی قرار دارد و اکنون پیش بینی می‌کند قیمت طلا برای کل سال 2015 به میزان 3.6 درصد کاهش پیدا کرده و به 1188 دلار در هر اونس می‌رسد.

بر اساس گزارش این بانک، این فلز زرد در سه ماهه دوم و سوم امسال کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد و در سه ماهه چهارم با خرید فیزیکی قوی پشتیبانی می‌شود.

طلا پس از اینکه در ژانویه تحت تاثیر کندی اقتصادهای جهان که تردیدها را نسبت به احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا برانگیخته بود، هشت درصد رشد کرده و به رکورد بالای 1300 دلار صعود کرده بود، در فوریه تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره، 5.2 درصد کاهش یافت و در ماه مارس 2.5 درصد سقوط کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد