اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میانگین قیمت طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2015 میلادی به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به سال 2014 با افت 9.1 درصدی روبرو می شود.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس بر این باور است که تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و عادی شدن سیاست های پولی آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در سال 2015 میلادی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش سناریوی مطرح شده از سوی تحلیلگران اقتصادی موسسه ناتیکسیس نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید و این رقم در سال 2016 میلادی نیز به کمتر از 1055 دلار می رسد.

البته در بدترین سناریوی ممکن نیز قیمت طلا امسال به طور میانگین به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید که بدان معناست که قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 950 دلار می رسد. بر اساس این سناریو قیمت هر اونس طلا سال آینده نیز به کمتر از 825 دلار خواهد رسید.

در بهترین سناریوی ارائه شده نیز قیمت طلا امسال به 1350 دلار و سال آینده نیز به 1600 دلار در هر اونس خواهد رسید. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی این موسسه، مهمترین تهدید برای قیمت طلا در شرایط کنونی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

در این صورت افزایش ارزش دلار فشار شدیدی را بر تقاضا و قیمت طلا وارد خواهد کرد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در شرایط فعلی تقاضای زیادی از سوی بازارهای آسیایی وجود نخواهد داشت و این مساله بر افت شدید قیمت طلا موثر خواهد بود.

واردات رسمی طلای هند تنها در شرایطی با افزایش روبرو خواهد شد که دولت این کشور تعرفه 10 درصدی واردات طلا را کاهش دهد. تحلیلگران ناتیکسیس بر این باورند که واردات طلای هند و چین طی سال 2015 میلادی با افزایش روبرو نخواهد شد.

البته روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سال 2015 میلادی ادامه خواهد یافت ولی میزان خرید بانک های مرکزی به حدی نخواهد بود که مانع از کاهش شدید قیمت این فلز زرد شود./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد