اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا که در 7 روز گذشته به طور متوالی با افزایش روبرو شده بود امروز جمعه بار دیگر کاهش یافته است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار در پی انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا عامل اصلی کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی بوده ولی قیمت این فلز زرد در حال ثبت افزایش برای دومین هفته متوالی است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی ها نسبت به تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.
تنش ها در خاورمیانه به خصوص پس از عملیات نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1202 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1219 دلار رسید که این رقم از 2 مارس بی سابقه بوده است. رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد که قیمت طلا تحت تاثیر افت تقاضا و افزایش ارزش دلار بار دیگر با کاهش همراه شده است.

وی تصریح کرد: من فکر نمی کنم سرمایه گذاران در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت طلا تمایل چندانی برای خرید و سرمایه گذاری داشته باشند مگر اینکه اوضاع یمن تشدید شود.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت نزدیک به سطح 1200 دلاری تثبیت خواهد شد. جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد که گرچه قیمت طلا به بالاتر از 1208 دلار یعنی میانگین 100 روز گذشته رسیده ولی نتوانست این قیمت را حفظ کند و این مساله نشان می دهد که احتمالا روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی متوقف شده است.

قیمت جهانی نفت نیز تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع یمن با افزایش نسبی روبرو شده است. قیمت طلا طی هفته جاری تاکنون با رشد 1.5 درصدی روبرو شده است. افزایش متوالی قیمت طلا در 7 روز گذشته از اوت 2012 میلادی بی سابقه بوده است.

روند صعودی قیمت طلا از هفته گذشته پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا آغاز شد که در این بیانیه فدرال رزرو پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داده بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 6 تن کاهش به کمتر از 737 تن رسیده که این پایین ترین رقم از ماه ژانویه به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر اوضاع اقتصادی آمریکا، نوسانات ارزش دلار و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع یمن قرار خواهد داشت. /م


انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد