اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استفاده از اطلاعات آماری ماهواره‌ها بهترین روش مقابله با ریزگردها/ افزایش حداقل دستمزد سال۹۴ براساس تورم و قدرت خرید

اظهارات رئیس سازمان جهادکشاورزی در مورد آغاز توزیع ۷هزار تن سیب و پرتقال شب عید، اعزام هیأت دولت سه نفره ایرانی به چین برای انجام مذاکرات نهایی در مورد فاینانس ۷ طرح فولادی و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه 1393 به شرح زیر است:

* تخفیف‌های داغ نوروزی در کسادی بازار شب عید کامپیوتر و موبایل

در آخرین روزهای سال رفت‌ و آمدها در پاساژ‌های موبایل و کامپیوتر، نوید کسب و‌ کاری پر رونق را نمی‌دهد. گویا در شرایط فعلی اقتصادی برخی مشتری‌ها تامین نیازهای IT را به زمان دیگری موکول کرده‌اند؛ اما بازار تخفیف‌هایی نوروزی داغ است.

سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران سه عامل «اولویت ‌بندی نیازها در بازار شب عید»، « کمبود نقدینگی در اختیار مردم» و «نامشخص بودن شرایط سیاسی» را بر بازار IT موثر می‌داند.

* ایران و ترکیه همکاری‌های خود را در حوزه گردشگری الکترونیکی افزایش می‌دهند

نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه در دیدار با نماینده ویژه روحانی با پیشنهاد و گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه توریسم و گردشگری الکترونیک موافقت کرد.

محمود واعظی با تاکید بر این که چشم انداز خوبی برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها پیش بینی می شود، گفت: در ملاقات امروز آقای جودت ییلماز وزیر توسعه کشور ترکیه با معاون اول رئیس جمهور مذاکرات صورت گرفته در این دو روز جمع بندی نهایی می شود.

* وضعیت اقتصاد روسیه امروز در سوئیس بررسی می‌شود

با کاهش جهانی قیمت نفت و تحریم‌های بین‌المللی، امروز وضعیت اقتصاد روسیه در سوئیس بررسی می‌شود بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است، شرایط فعلی احتمالا تا 3 ماهه نخست سال 2016 ادامه می‌یابد.

براساس این گزارش روسیه کاهش رشد اقتصادی را از سال 2014 به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و تحریم‌های غربی علیه این کشور تجربه می‌کند. همچنین، بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است، این شرایط احتمالا تا 3 ماهه نخست سال 2016 ادامه می‌یابد.

* استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای بهترین روش مقابله با ریزگردها است

یک کارشناس بین‌المللی اعلام کرد که با استفاده از اطلاعات آماری ماهواره‌ها می‌توان از وقوع ریزگرد در یک منطقه باخبر شد و شرایط مقابله‌ای آن را تدبیر کرد.

میشل ماوس که درباره گرد و غبار عراق کار کرده است، می‌گوید: استفاده دولت‌ها از آمارها و اطلاعات ماهواره‌ای می‌تواند کارساز باشد. داشتن آمار رطوبت خاک، هوا، پوشش گیاهی و وضعیت کیلیمایی کانون‌های گرد و غبار می‌تواند ما را در پیشگویی چندین روز قبل محل ایجاد طوفان‌های گرد و غبار سرعت و مسیر آنها کمک کند، حتی با استفاده از این داده‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آیا در آینده منطقه‌ای می‌تواند به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود یا نه.

* مذاکره برای خرید سرخابی‌ها منوط به شرایط هیأت واگذاری است/ به خصولتی‌ها 40 درصد سهام را می‌دهیم

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مذاکراتی برای خرید سرخابی‌ها انجام شده، اما چون جلسه هیأت واگذاری شرایط جدید را اعلام نکرده، هر توافقی منوط به این شرایط است.

سیدجعفر سبحانی ادامه داد: به لحاظ قانونی نمی‌توان برای این شرکت‌ها منعی در مزایده قائل شد، اما در حال حاضر اگر شرکت‌های شبه دولتی بخواهند سرخابی‌ها را بخرند 40 درصد آن قابل واگذاری است.

* افزایش هزینه تمام شده مرغ به 7500 تومان

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت مرغداران ایران با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته گفت: یکی از دلایل، افزایش تقاضا و دیگری افزایش هزینه تمام شده مرغ در کشتارگاه‌ها به 7500 تومان است.

فاضلی با بیان اینکه مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام و تولید کنندگان عرضه می‌شود، گفت: یکی از دلالیل افزایش تقاضا بوده است و قیمت فعلی با توجه به این که مرغ زنده بین 4800 تا 5200 تومان برای تولید کننده تمام می‌شود منطقی است.

* افزایش حداقل دستمزد سال 94 بر اساس تورم و قدرت خرید/ کارگران را راضی می‌کنیم

نماینده کارفرمایی با تاکید بر این که برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران براساس نرخ تورم و با توجه به قدرت خرید کارگران عمل خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم، کارگران را راضی کنیم.

بنابر این گزارش، دولت مصمم است، تا با تعیین فرمولی نسبت به عقب‌ماندگی معیشتی قشر زحمت کش کارگر پاسخ مناسب دهد، به طوری که حداقل دستمزد و سایر مزایا قدرت خرید کارگران را از شرایط فعلی کمتر نداند.

* شاخص کل بورس اوراق بهادار با 370 واحد افزایش به 64 هزار و 980 واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز نیز با 370 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 980 واحد رسید.

امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با 160 واحد افزایش به 28 هزار و 222 واحد رسید. شاخص کل (هم وزن) با 67 واحد افزایش به 9 هزار و 878 واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) با 62 واحد افزایش به 9 هزار و 63 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با 775 واحد افزایش به 74 هزار و 395 واحد رسید.

* سکه به مرز 900 هزار تومان رسید/ کاهش 60 تومانی نرخ دلار+جدول

امروز سکه طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت معاملاتی دیروز 903 هزار تومان و دلار با 60 تومان افت قیمت 3179 تومان به فروش‌ رسید.

آخرین قیمت معاملاتی سکه طرح جدید در روز گذشته 912 هزار تومان بود. هم‌اکنون طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش 903 هزار تومان و طرح قدیم با 10 هزار تومان نزول 900 هزار تومان معامله شد.

* افتتاح سیستم کنترل اتوماتیک قطار در خط آهن تهران- مشهد/ تکمیل راه‌آهن اصفهان- شیراز 300 میلیارد تومان می‌خواهد

معاون وزیر راه از افتتاح سیستم کنترل اتوماتیک قطار از ابتدای سفرهای نوروزی در خط آهن تهران مشهد خبر داد و گفت:‌برای تکمیل خط آهن نیمه کاره اصفهان - شیراز 300 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

پورسیدآقایی گفت: این سیستم به کنترل مرکزی قدرت نظارت بیشتر می‌دهد ضمن آنکه کاهش به موقع سرعت و کنترل اتوماتیک قطار از مزایای آن است. همچنین، این سیستم موجب می‌شود هر 5 کیلومتر یک ایستگاه الکترونیکی ایجاد شود و به این ترتیب ظرفیت خط آهن تهران مشهد دو برابر خواهد شد.

*‌ اعزام هیأت سه نفره به چین برای پیگیری فاینانس 7 طرح‌ فولادی/یک یوآن هم گشایش اعتبار نشد

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران، از اعزام هیأت دولت سه نفره ایرانی به چین برای انجام مذاکره نهایی در مورد فاینانس 7 طرح فولادی خبر داد و گفت: با گذشت یک سال از قرارداد فاینانس این طرح‌ها حتی یک یوآن نیز گشایش اعتبار نشده است.

کرباسیان با بیان اینکه بروکراسی حاکم بر چین باعث شد که بعد از گذشت یک سال از مذاکرات، حتی یک یوآن نیز در بخش فولاد تأمین اعتبار نشود، گفت: قرار بود 3 میلیارد یورو از این محل گشایش اعتبار داشته باشم که امیدواریم هر چه زودتر عملی شویم.

* پشت پرده‌های صنعت پتروشیمی ایران/ پول در شهرک‌های صنعتی به هدر رفت/ هشدار نسبت به تکرار فاجعه بوپال هند

مدیر سابق صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی را یکی از مهمترین راهکارهای جدا شدن کشور از درآمدهای نفتی دانست و الگوی غلط توسعه صنعتی را عامل اصلی غیررقابتی شدن تولید در ایران معرفی کرد.

ایران هم از منابع هیدروکربوری لازم برای تولید محصولات پتروشیمی و هم از واحدهای متعدد پتروشیمی بهره می‌برد و هم بهترین استعدادهای انسانی کشور به صورت منظم در طول چند دهه به رشته‌های مهندسی تزریق شده‌اند و حجم عظیمی از نیروی انسانی مستعد و آموزش دیده در رشته‌های مختلف مهندسی و مرتبط با صنایع مختلف در کشور وجود دارد.

* آغاز توزیع 7 هزار تن سیب و پرتقال شب عید در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد تنظیم بازار شب عید گفت: 7 هزار تن سیب و پرتقال برای عرضه در استان تهران آماده شده و توزیع آن در میادین استان تهران از اول هفته جاری آغاز شده است. موسوی با بیان اینکه عرضه سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: هرکیلو گرم پرتقال تامسون مازندران با قیمت 2900 تومان، پرتقال والنسیای جیرفت 3400 و سیب دماوند 2500 تومان در این میادین عرضه می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد