اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دور جدید مذاکرات؛ دوشنبه

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا فردا یکشنبه به منظور دیدار و گفتگو با همتای ایرانی اش آقای ظریف در چارچوب مذاکرات هسته ای به لوزان سوئیس می رود.



به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، کری و ظریف دور تازه ای از مذاکرات هسته ای را آغاز می کنند که ممکن است تا جمعه آینده یعنی شب عید و سال جدید ایرانی در21 ماه جاری میلادی ادامه یابد.

ظریف روز دوشنبه به دعوت فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، به منظور دیدار و گفتگو با وزیران امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به بروکسل، پایتخت بلژیک می رود.

هیئت های شش کشور بزرگ مذاکره کننده با ایران، از روز سه شنبه مذاکره با ایران را در شهر لوزان برای دستیابی به توافق ادامه خواهند داد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) 15 مارس (24 اسفند) در حالی در سوئیس آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود.

بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز 10 اسفند و برای حصول توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد