اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روزهای سرد در چهارراه استانبول

سایت طلا: بازار ارز که با افت تقاضا و حجم معاملات روبروست در روزهای اخیر ریزش ارزها را تجربه کرد که تغییرات این ارزها در بازارهای جهانی مزید دیگری بر این روند است.


به گزارش سایت طلا، روز گذشته، روز ریزش ارزها بود که این سقوط بیشتر در ارزهای یورو و پوند خود نمایی کرد و این امر ناشی از جابجایی نرخ برابری این ارزها در بازارهای جهانی بود. البته تأثیرات اخبار هسته ای و جو روانی مثبت حاصل از آن را نباید نادیده گرفت.

بر اساس این گزارش، مذاکرات هسته ای که در هفته قبل بازار ارز را تحت سیطره خود گرفته بود سبب شد تا در اولین روز هفته دلار در مسیر کاهشی گام بردارد و با افت 17 تومانی ارزشش به 3424 تومان برسد. فعالان بازار در حالیکه عرضه خاصی از سوی صرافی بانک ها صورت نگرفت، این افت را مربوط به حجم پایین تقاضا دانستند.

فعالان خوش بینی به مذاکرات هسته ای را در افت تقاضا دخیل دانستند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق با ایران را نزدیک اعلام کرد.
البته در این روز ارزهای رقیب دلار یعنی یورو و پوند نیز از افت بها به دور نماندند و کاهش 50 تومانی را به ثبت رساندند.

بر اساس این گزارش، دلار در روز یکشنبه با وجود نوسانانهای محدود اندکی بالاتر از نرخ روز گذشته ایستاد و این در شرایطی است که یورو به روند نزولی خود ادامه و با افت 22 تومانی روبرو شد. کارشناسان افت یورو را نتیجه نوسان این ارز در بازارهای جهانی دانستند.
در غروب روز یکشنبه ارزش دلار بر بهای 3426 تومان و هر پوند انگلیس و یورو بر قیمت 5305 و 3863 تومان قرار گرفت.

روز دوشنبه روز ثبات نسبی دلار و یورو بود. یورو بعد از نوسان کاهشی در زیر مرز 3900 تومان در دو روز گذشته، دوشنبه را با تثبیت بر بهای 3863 تومان سپری کرد.

به گزارش سایت طلا، بازار ارز که از ابتدای هفته در سایه مذاکرات هسته ای در مونترو سوئیس قرار داشت و فعالان تا مشخص شدن این دور از مذاکرات معاملات خود را متوقف و موکول به آینده کرده بودند، در نتیجه این حجم معاملات و کمرنگ شدن حضور فعالان غیر رسمی دلار ریزش 14 تومانی را در روز سه شنبه شاهد بود.
در غروب روز سه شنبه بازار ارز شاهد دلار 3413 تومانی و یورو و پوند 3866 و 5280 تومانی بود.

روز چهارشنبه بهای دلار افزایش یافت تا قدری از افت روز گذشته را جبران کند. اما نرخ فروش پوند و یورو با نزول قیمتی مواجه شد. این ارزها تحت تأثیر افت در بازارهای جهانی با کاهش 21 و 10 تومانی مواجه شدند.
در این روز حجم تقاضای بازار همچنان محدود و دلار نوسان محدودی را تجربه کرد و این در حالی است که در سمت عرضه تغییری ایجاد نشد.
در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش دلار و یورو به 3417 و 3845 تومان و پوند و درهم امارات به 5270 و 934 تومان رسید.

شاخص بازار ارز در روز پنجشنبه نوسان جزئی کاهشی داشت و بر بهای 3414 تومان قرار گرفت تا تفاوتش با روز شنبه به 10 تومان افت برسد.
یورو و پوند نیز در این روز افت قیمت را تجربه کردند، بطوریکه در ساعات پایانی روز پنجشنبه ارزش یورو با کاهش 27 تومانی به 3818 تومان و پوند با افت 10 تومانی به 5260 تومان رسید.

گفتنی است، در هفته گذشته بازار ارز به دلیل برگزاری مذاکرات هسته ای با متوقف شدن معاملات روبرو بود و بازار در شرایط خوبی برای خرید و فروش قرار نداشت.

حال با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش تقاضای ارز مسافرتی و پایان یافتن این دور از مذاکرات احتمال افزایش میزان خرید و فروش ارز وجود دارد. البته روز گذشته بیشتر افراد در موقعیت فروش بودند و حجم عرضه افزایش یافت اما فعالان امیدوار به بازگشت بازار به حالت عادی هستند و معتقدند با معکوس شدن موقعیت فروش، دلار تغییرات دیگری را تجربه خواهد کرد./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد