اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه 16 میلیارد دلار کاهش یافت

بانک مرکزی روسیه از کاهش 16 میلیارد دلاری ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور در ماه فوریه خبر داد.



بانک مرکزی روسیه روز جمعه اعلام کرد: ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در ماه فوریه گذشته با حدود 16 میلیارد دلار کاهش به 360 میلیارد و 220 میلیون دلار رسید.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی روسیه، در هفته آخر ماه فوریه میزان کاهش ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور حدود پنج میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش رسانه های روسی، علت اصلی کاهش ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه، کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور است.

روسیه برای حفظ ارزش برابری روبل خود در برابر دلار آمریکا و یورو به فروش گسترده ارز در بازار داخلی می پردازد و در ماه های اخیر روزانه تا یک میلیارد دلار ارز از سوی بانک مرکزی روسیه در بازار ارزی این کشور عرضه می شد.

به گزارش رسانه ها علت دیگر کاهش ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی است که از تابستان سال گذشته تا کنون به نصف کاهش یافته و در حال حاضر قیمت نفت برنت به بشکه ای حدود 60 دلار رسیده است.

بر اثر این مساله روسیه بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را که 60 درصد از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود از دست داد.

تحریم های غرب و آمریکا نیز که در رابطه با مساله اوکراین علیه روسیه اعمال شده با توجه به کاهش صادرات روسیه افت درآمدهای ارزی روسیه را به همراه داشته است.

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در یک سال اخیر بیش از 140 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این روند در حال حاضر ادامه دارد و انتظار می رود با توجه به سطح پایین بهای نفت در بازارهای جهانی و ادامه تحریم های غرب و آمریکا ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در ماه های اخیر میلیاردها دلار کاهش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد