اونس طلا2206.33
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا طی روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکونیوز بر این باورند که ادامه نگرانی های مربوط به اوضاع یونان و سخنرانی رئیس فدرال رزرو در نشست کنگره آمریکا موجب افت بیشتر قیمت طلا در روزهای آتی خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشته برای چهارمین بار متوالی با افت روبرو شده است. قیمت نقره نیز در روزهای گذشته افت نسبی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش دارین نیوسوم تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1199 دلار خواهد بود. هنوز عواملی که موجب کاهش قیمت طلا می شود، در بازار وجود دارد و این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شود.

جیمی ساتل تحلیلگر ارشد اقتصادی دیلی اف ایکس نیز گفت: انتظار داریم که قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو شود. شکسته شدن سطح حمایتی 1235 دلاری بار دیگر به نگرانی ها نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا دامن زده است.

وی افزود: اگر سطح حمایتی 1199 دلاری شکسته شود قیمت طلا در روزهای آینده به 1172 دلار خواهد رسید. اگر طلا سطح 1172 دلاری را تجربه کند فرصت خوبی برای خرید خواهد بود و به نظر من احتمال افزایش مجدد قیمت طلا به سطح 1240 دلاری وجود خواهد داشت.

آوی گیلبرت دیگر کارشناس اقتصادی نیز گفت: پس از افزایش چشمگیر قیمت طلا در هفته های نخست 2015 میلادی، کاهش قیمتها در شرایط کنونی طبیعی است.

جیمز استیل تحلیلگر موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد که فقدان تقاضا از سوی چین ریسک بزرگی برای بازار طلا خواهد بود. سطح حمایتی قیمت طلا اکنون 1200 دلار است. توجه زیاد سرمایه گذاران در روزهای آینده به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. سخنرانی جانت یلن در کنگره تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره را روشن خواهد کرد.

گزارش سایت طلا می افزاید، انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو ابهامات و سئوالات زیادی را در خصوص افزایش نرخ بهره ایجاد کرده است. اختلاف نظر بین مقام های فدرال رزرو بر سر افزایش نرخ بهره، اهمیت سخنان یلن را بیشتر کرده است.

البته اوله هانسن کارشناس اقتصادی ساکسو بانک بر این باور است که جانت یلن در سخنرانی آینده خود چیز تازه ای در خصوص سیاست پولی فدرال رزرو نخواهد گفت.

وی معتقد است که اظهارات یلن تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا نخواهد داشت./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد