اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقاضای سرمایه گذاری موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که گرچه تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی نقش مهمی در افزایش قیمت طلا دارد ولی رشد تقاضای سرمایه گذاری نیز عامل مهمی در افزایش قیمت جهانی طلا در بلندمدت خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، بانک مریل لینچ در تحلیلی در خصوص وضعیت بازار جهانی طلا، افزود: گرچه اهمیت تقاضای فیزیکی طلا و جواهرات بر روند نوسانات قیمت طلا بر کسی پوشیده نیست ولی به نظر می رسد رشد تقاضای سرمایه گذاری نیز عامل مهمی در افزایش قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ افزود: الگوهای عرضه و تقاضا نشان می دهد که تثبیت سطح حمایتی 1200 دلاری برای هر اونس طلا، می تواند نشانه خوبی برای سرمایه گذاران بین المللی باشد که آینده بازار طلا درخشان خواهد بود. این مساله می تواند در نهایت سرمایه گذاران بیشتری را به بازار طلا جذب کند.

این بانک آمریکایی تاکید کرد که مشخص شدن نرخ بهره واقعی در آمریکا طی ماه های آینده نیز تاثیر زیادی بر روند تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت. در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد ولی انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های این بانک به شدت نگران کاهش انتظارات تورمی و تاثیر منفی افزایش نرخ بهره بر رشد و رونق اقتصادی این کشور هستند.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو سیاست های پولی خود را زودتر از موعد به سوی عادی شدن سوق دهد، قیمت طلا می تواند تا 1150 دلار نیز کاهش یابد.

بانک مریل لینچ در این گزارش پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1238 دلار خواهد رسید. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، علاوه بر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، وضعیت اقتصادی اروپا به خصوص بحران بدهی های یونان و تنش و درگیری در شرق اوکراین نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

تعطیلی بازار چین به علت آغاز سال جدید چینی نیز تا حد زیادی موجب کاهش تقاضای فیزیکی در شرایط کنونی شده است ولی به نظر می رسد با پایان این تعطیلات و بازگشت سرمایه گذاران چینی، روند صعودی تقاضای فیزیکی از سرگرفته خواهد شد./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد