اونس طلا2394.45
مظنه16,151,000
18 گرم3,728,400
ارزش سکه36,388,203
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

قیمت طلا در روزهای آینده با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بین المللی با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، در حالی که طی روزهای آینده تغییر ساختاری عمده ای در اقتصاد آمریکا و جهان پیش بینی نمی شود، ولی به نظر می رسد ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت بحران بدهی یونان و درگیری های شرق اوکراین مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه به مرز 1230 دلار در هر اونس رسید و با افت 0.6 درصدی در هفته گذشته روبرو شده است.

جورج گرو معاون موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که قیمت طلا در روزهای آینده با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد. بازارهای آمریکا روز دوشنبه به علت فرارسیدن روز رئیس جمهور تعطیل خواهد بود ولی از روز سه شنبه بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

وی پیش بینی کرد که روند صعودی ارزش دلار در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن نیز موجب افزایش ارزش دلار خواهد شد. این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

متیو ترنر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری مک کواری نیز تاکید کرد، آمارهای اقتصادی آمریکا بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا در هفته آینده خواهد داشت ولی سرمایه گذاران هنوز باید منتظر اتفاقات یونان باشند. مذاکرات یونان و اتحادیه اروپا برای روشن شدن وضعیت بحران بدهی های آتن روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: نگرانی نسبت به اوضاع یونان موجب خواهد شد تا طلا سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند. تا زمانی که آمارهای اقتصادی آمریکا نشانگر وضعیت نگران کننده این کشور نباشد قیمت طلا با چالش جدی روبرو خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید: به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر نیز پیش بینی کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1220 دلار خواهد بود. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1245 دلار است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد