اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزییات نامه وزیر صنعت به رئیس جمهور درمورد انحصاری نبودن بازار خودرو / واریز یارانه ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی بهمن ساعت ۲۴روز سه‌شنبه

جزییات نامه وزیر صنعت به رئیس جمهور درمورد انحصاری نبودن بازار خودر و آزادسازی قیمت آن، اظهارات رئیس اتاق اصناف ایران درباره وضعیت عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره با تخفیف ۱۰ درصد و ... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه بیستم بهمن ماه 1393 به شرح زیر است:

* پرداخت عیدی 603 هزار تومانی کارمندان در بهمن/ اعطای هر گونه پاداش آخر سال ممنوع شد

با تصویب دولت، شش میلیون و 35 هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1393 به عنوان پاداش آخر سال عیدی در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود.

بنابه این گزارش، هیأت وزیران در جلسه 15/11/1393 به پیشنهاد شماره 134176 مورخ 4/11/1393 سازمان مدیریـت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد ماده واحده قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت ـ مصوب1374ـ و ماده(75) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب1386ـ مفاد ذکر شده در لینک خبر فوق را تصویب کرد.

* جزئیات نامه وزیر صنعت به رئیس‌جمهور در مورد غیرانحصاری بودن بازار خودرو/ قیمت‌گذاری آزاد شود

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، استدلال‌های خود را در مورد انحصاری نبودن بازار خودرو ارائه کرد و آزادسازی قیمت‌ خودرو را خواستار شد. متن استدلال‌های وزیر صنعت در لینک خبر فوق قابل مشاهده است.

* یارانه 45500 تومانی بهمن سه‌شنبه واریز می‌شود

چهل و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه 93 ساعت 24 روز سه‌شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

اکبر ایزدی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: چهل و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه سالجاری ساعت 24:00 روز سه شنبه به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

* آغاز عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره با تخفیف 10 درصد

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بهاره مسکنی موقت برای تامین مایحتاج مردم است، گفت: 4 کالای اساسی با تخفیف 10 درصدی از ششم اسفند در قالب نمایشگاه بهاره عرضه می‌ شود، ولی معتقدیم فروش فوق العاده باید جایگزین نمایشگاه‌های فصلی شود.

علی فاضلی در مورد آخرین وضعیت عرضه کالا و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: مانند سال‌های قبل نمایشگاه بهاره برای عرضه مایحتاج مردم در 4 نقطه پایتخت یعنی مناطق حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و پارک ارم برپا می‌شود.

* قاتل نوجوان آمریکایی با قربانیش عکس سلفی گرفت

یک نوجوان اهل ایالت پنسیلوانیای آمریکا پس از تیراندازی به همکلاسی خود از وی و خودش عکس سلفی گرفت و آن را برای دوستش هم ارسال کرد. اگر چه این نرم افزار عکس دریافتی را بعد از چند لحظه نابود می‌کند، اما دوست قاتل به سرعت از صفحه گوشی خود یک اسکرین شات گرفته و آن را ذخیره کرده است. مادر این فرد بعد از مشاهده عکس مذکور موضوع را به پلیس اطلاع می دهد.

* نوسان قیمت نفت در اطراف 58دلار/ دکل‌ها نفتی آمریکا یک به یک از فعالیت خارج می‌شوند

قیمت نفت در بازارهای جهانی بیشتر به دلیل توقف فعالیت دکل‌های نفتی آمریکا تا حدودی افزایش یافته و در اطراف قیمت 58 دلار به ازای هر بشکه در نوسان است اما آمارهای ضعیف از بخش تجارت در چین مانع از افزایش بیشتر آن می‌شود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 30 سنت افزایش به 58.10 دلار رسید که در ساعات اولیه شروع به کار بازارهای جهانی تا 59.06 دلار نیز بالا رفته بود. نفت خام آمریکا نیز با افزایش 60 سنتی به 52.29 دلار در هر بشکه رسید. این نوع نفت در ابتدا تا 53.40 نیز بالا رفت.

* ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم براساس کیفیت بزودی/ قیمت بالاتر از خرید تضمینی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دستورالعمل عملیاتی شدن خرید تضمینی گندم بر اساس کیفیت تا چند روز دیگر ابلاغ می‌شود، گفت: بر اساس این طرح گندم کیفی با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌‌شود.

عباس کشاورز افزود: براساس این طرح اگر گندم تولیدی توسط کشاورزان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، با قیمتی بیشتری نسبت به قیمت تعیین شده خرید تضمینی گندم که 1155 تومان است، از تولید‌کنندگان خریداری می‌شود.

* پرونده تخلف 6 بانک و موسسه در هیات انتظامی قضات/ 3 مجازات در انتظار متخلفان

یک مقام آگاه از تشکیل پرونده تخلف 6 بانک و موسسه اعتباری خصوصی در هیات انتظامی قضات خبر داد. به گزارش فارس، در ماده 44 قانون پولی و بانکی کشور، آمده است: تخلف از سایر مقررات این قانون و آیین نامه‌های آن و دستورات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به موجب این قانون یا آیین‌نامه‌های آن صادر می‌شود موجب مجازات‌های انتظامی خواهد بود که موارد آن را در لینک خبر فوق می‌خوانیم.

* شرایط حمل خودرو مسافران با قطار برای ایام نوروز + جدول قیمت مسیر‌ها

حمل خودرو با قطار از تسهیلاتی است که در کنار کاهش مصرف حامل‌های انرژی، به کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی و کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها می‌انجامد ضمن آنکه برای مسافران نیز بسیار مقرون به صرفه است.

مسافران نوروزی می‌توانند هنگام تهیه بلیت قطار، با ارائه کارت خودرو، واگن حمل خودرو را نیز انتخاب کرده و خودرو شخصی را با خود به مقصد منتقل کنند.

* کاهش 62 دلاری نفت ایران نسبت به ژانویه 2014

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد، قیمت نفت ایران در نخستین ماه سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 62 دلار کاهش یافته و هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه 42.84 دلار فروخته شده است.

بر اساس گزارش اوپک، متوسط قیمت نفت ایران در ژانویه 2014 برابر با 104.89 دلار به ازای هر بشکه بوده است. بر این اساس، قیمت نفت ایران در ژانویه 2015 بیش از 59 درصد (62.05 دلار) نسبت به ژانویه 2014 کاهش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد