اونس طلا2384.35
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

اعلام نتایج انتخابات یونان و تأثیر آن بر قیمت طلا

سایت طلا : به دنبال پیروزی حزب چپگرای سیریزا در انتخابات سراسری یونان و نگرانی ها نسبت به خروج این کشور بحران زده از منطقه یورو، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پیروزی چپگراها در انتخابات یونان در شرایطی است که این حزب بارها اعلام کرده است که با اجرای سیاست های ریاضتی به شدت مخالف است و حاضر به اجرای سیاست های تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی نیست.

بر اساس این گزارش، روشن شدن نتایج انتخابات یونان نگرانی ها در خصوص ثبات سیاسی و اقتصادی اروپا را افزایش داده است.

آلکسیس تسیپراس رهبر این حزب می تواند برای نخستین بار نخست وزیر کشوری شود که با اجرای سیاست های ریاضتی به صورت آشکار مخالفت کرده است.

رهبران اروپایی اعلام کرده اند که چپگراهای یونان نیز مفاد توافق های قبلی آتن با وام دهندگان بین المللی احترام خواهند گذاشت ولی حزب سیریزا رسما اعلام کرده است که اجرای توافقات گذشته نیاز به مذاکرات جدیدی دارد.

پس از اعلام نتایج انتخابات یونان، ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح در 11 سال اخیر رسیده است. رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: سرمایه گذاران به شدت نگران اوضاع بازارهای مالی پس از اعلام نتایج انتخابات یونان هستند.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از 1294 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به بیش از 1306 دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد در 5 ماه گذشته به شمار می رود.

قیمت این فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در دو سال گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده که این مساله از سال 1998 میلادی بی سابقه بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، علاوه بر اوضاع سیاسی و اقتصادی یونان و تاثیر آن بر منطقه یورو، دیگر عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.
این نشست می تواند تا حد زیادی سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا در سال 2015 میلادی را روشن کند.

عامل مهم دیگر بر قیمت طلا در کوتاه مدت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین خواهد بود./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد