اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سایت طلا: طلا در هفته گذشته بهترین رشد هفتگی خود را در 10 ماه گذشته به ثبت رساند تا با این خیزش به بالاترین رقم در 4.5 ماه گذشته دست یابد.


به گزارش سایت طلا، در حالی که خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن در روزهای کاری گذشته تشدید شده، چشم انداز این بازار نیز بهبود یافت تا با درخشش طلا در دو هفته آغازین سال 2015 میلادی شمار تحلیلگران افزایشی فزونی یابد.

براساس این گزارش، اونس بعد از تجربه رشد حدوداً 34 دلاری، در حالی هفته کاری گذشته را آغاز کرد که تحت تأثیر عوامل مختلف نوسانهایی را تجربه و اونس تا سطح 1233 دلار بالا آمد.

در روز دوشنبه افزایش طلا عمدتاٌ ناشی از نوسانهای بازارهای سهام، پایین آمدن دلار از اوج قیمتیش و خرید این فلز گرانبها به عنوان سرمایه ای امن بود.
همچنین در این روز سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی اعلام کرد که رشد اقتصادی آمریکا و کانادا در ماههای آینده ثابت، آلمان ، ایتالیا و بریتانیا با افت و چین و هند با افزایش مواجه خواهد شد.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد افزایش ارزش فلزات طلایی بود که البته افت دلار داخل این رشد را محدود کرد و ارزش هر مثقال بر بهای 440 هزار تومان قرار گرفت و این در حالی است که دو روز ابتدایی هفته را تحت تأثیر تضعیف دلار و افزایش طلای جهانی با نوسان سپری کرد.

روز سه شنبه اونس تحت تأثیر ادامه نگرانی های اقتصادی و نوسانهای بازارهای سهام تا سطح 1245 دلار بالا رفت که بیشترین قیمت در 12 هفته اخیر بود اما بعد ناتوان در شکستن سطح 1240 دلار افت 0.2 درصدی را تجربه کرد که این ناتوانی در روز چهارشنبه نیز تکرار شد.

کارشناسان معتقد هستند برای افزایش بیشتر قیمت طلا شکسته شدن سطح 1240 دلار لازم و ضروری است و در این صورت می توان به رسیدن اونس به سطح 1300 دلار خوش بین بود.

در روز سه شنبه قیمت نفت به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسید اما با پیامدهای تورمی در جهت افزایش قیمت طلا عمل کرد.

در این روز تورم مصرف کننده بریتانیا در ماه دسامبر اعلام شد که کمترین میزان در 10 سال گذشته بود و این در حالی است که شاخص بهای مصرف کننده یونان هم در ماه دسامبر به 2.6 درصد رسید که این امر گویای بد اقتصاد اروپاست و احتمال تصویب تسهیل کمی در نشست 22 ژانویه بانک مرکزی اروپا را بیشتر می کند.

در روز سه شنبه بازار طلا از گزارش بانک جهانی نیز اثر پذیرفت که رشد اقتصادی جهان را در سال 2015 به 3 درصد تنزل داد.
بازار طلای داخل در روز سه شنبه با وجود رشد طلای جهانی، تحت تأثیرافت دلار داخل جهانی قدری کاهش یافت و ارزش هر مثقال طلا به 438 هزار و 500 تومان رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، بازار طلا در روز چهارشنبه از برآیند افزایش دلار، کاهش نفت و نگرانی های جهانی، تزلزل بازارهای سهام و اعلام کاهش خرده فروشی آمریکا در ماه دسامبر قدری افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد.

در روزهای پایانی هفته با تغییر اندک دلار و طلای جهانی، بازار طلای تهران نوسان اندکی را شاهد بود که با بسته شدن هر مثقال طلا بر 438 هزار و 500 تومان،2500 تومان نسبت به نرخ آغاز هفته تفاوت داشت و به این ترتیب هفته ای با کاهش نسبی برای طلای تهران رقم خورد.

در ساعات پایانی روز پنج شنبه بهای جهانی طلا خیزشی را تجربه کرد که عامل آن اقدام بانک مرکزی سوئیس بود تا خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن تشدید شود.

بانک مرکزی سوئیس که از سال 2011 میلادی واحد پولی فرانک را متناسب با یورو تنظیم می کرد، با تداوم افت یورو و تقویت آغاز سیاست های تسهیل کمی از سوی بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این سیاست را کنار می گذارد که این عمل تضعیف دلار و تقویت طلا را در پی داشت.

گفتنی است، طلا که اولین هفته سال 2015 میلادی را در کنار آمار خوب اشتغال زایی آمریکا در ماه دسامبر با درخشش به پایان رساند، بر شمار کارشناسانی که این سال را سال خوبی برای طلا قلمداد می کردند، افزود.
بطوریکه هامبرو رئیس صندوق سرمایه گذاری Black Rock سال 2015 را مقدمه ای برای آغاز مرحله ای جدید در تحولات بازار طلا می داند و معتقد است قیمت های کنونی کف قیمت طلا می باشند و سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا می تواند موجب افزایش طلا شود.

در همین حال رشد اقتصادی آمریکا و انتشار اخبار مثبت اقتصادی از این کشور همچنان تهدیدی برای رشد بهای طلا محسوب می شود، و نباید در مواقع رشد و یا افت بهای طلا مغلوب موج احساسات نظرات و پیش بینی های مختلف قرار گرفت./گ


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد