اونس طلا2380.79
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

فرصت زمستاني براي فروشندگان مسکن

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه ثبات بازار مسکن به طور قطع تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: به همه سازندگان مسکن توصیه می کنم از فرصت ایجاد شده در بازار شب عید مسکن استفاده کنند و با فروش واحدهای نوساز و آماده خود، منابع مالی لازم برای ساخت و سازهای جدید را حاصل کنند.




حسام عقبایی با بیان اینکه هم اکنون فرصت خوبی برای فروش واحدهای نوساز است، افزود: سازندگان با اغاز فصل گرم به نقدینگی بیشتری برای تکمیل طرح های خود نیازمندند و پیشنهاد می کنم با جلوگیری از فوت وقت، منتظر افزایش قیمت و بازگشت حباب به بازار فروش واحدهای نوساز نباشند و هر چه سریعتر نسبت به تزریق واحدهای آماده خود به بازار فروش و نقد کردن سرمایه خود اقدام کنند و به این زودی ، بازار مسکن با رشد قیمت مواجه نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت مسکن به سطح واقعی رسیده است، تصریح کرد: این تصور که احتکار مسکن در شرایط فعلی می‌تواند باعث افزایش قیمت و سود بیشتر برای سازندگان شود کاملا اشتباه است و شاخص های مربوط به این افزایش را که نتیجه احتکار باشد در حال حاضر در بازار مسکن رصد نمی کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین به متقاضیان خرید مسکن توصیه کرد با توجه به اینکه در سه ماهه پایانی سال قرار داریم پیشنهاد می کنم متقاضیان خرید مسکن، خرید خود را به بعد از سال نو نگذارند چرا که در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضای موثر نسبت به عرضه واقعی، زمان مناسبی برای خرید مسکن محسوب می شود.

عقبایی به معامله کنندگان در بازار زمستانی مسکن هم توصیه کرد در حال حاضر شرایط در بازار مسکن به گونه ای است که به همه متقاضیان خرید و فروش، اجاره، فعالان ساخت و ساز و همه بازیگران حوزه املاک، پیشنهاد می‌کنم با جلوگیری از تاخیر و تعلل بیش از اندازه در انجام معاملات و فعالیت‌های خود، تلاش کنند از ثبات موجود در بازار مسکن حداکثر بهره‌برداری لازم را ببرند.

عقبایی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر بازار مسکن، وضعیت به گونه ای است که پیش بینی می شود روند انجام معاملات مسکن در تمام حوزه ها، اعم از خرید وفروش و اجاره، نسبت به پاییز وضعیت بهتری داشته باشد و با ادامه پیدا کردن ثبات در این بازار، حجم معاملات نیز نسبت به فصل قبل افزایش یابد.

عقبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد فضای رقابتی بین سازندگان در بازار فروش واحدهای مسکونی نوساز تاکید کرد: میزان عرضه واقعی بیش از تقاضای موثر است ، هر چند به طور کلی از نظر شاخصهای اقتصادی، میزان عرضه مسکن کمتر از نیاز و تقاضای موجود در بازار مسکن است.

عقبایی ادامه داد: به متقاضیان خرید مسکن این اطمینان را می دهم که تا پایان بهار سال بعد همچنان ثبات در بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به کاهش تقاضا در بازار اجاره مسکن، به مستاجران توصیه کرد: از آنجا که متقاضیان بازار اجاره از قدرت چانه زنی بیشتری نسبت به ماه‌های قبل برخوردارند انتظار می‌رود در دو ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال جاری ، مبالغ اجاره در مناطق مختلف شهر تهران حداقل 10 درصد دیگر کاهش یابد.

عقبایی افزود: این کاهش مبالغ اجاره در بهار به ثبات می رسد و تا فرا رسیدن تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد