اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا و نقره سال آینده افزایش خواهد یافت

سایت طلا : موسسه مالی ای ان زد بانک استرالیا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره در سال 2015 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، موسسه مالی ای ان زد بانک تاکید کرد که با کاهش ارزش دلار در سال 2015 میلادی و افزایش تقاضای فیزیکی از سوی کشورهای نوظهور قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش موسسه ای ان زد پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به بیش از 1238 دلار خواهد رسید. میانگین قیمت هر اونس نقره نیز سال آینده به بیش از 19 دلار می رسد.

تحلیلگران این موسسه مالی افزودند که قیمت طلا سال آینده بیش از همه تحت تاثیر سیاست های پولی آمریکا و وضعیت تقاضای هند و چین قرار خواهد داشت.

افزایش چشمگیر تقاضای طلا در بازار چین طی شش ماه دوم 2013 میلادی و ماه های نخست 2014 موجب شد تا حجم زیادی از طلا وارد بازار چین شود و این مساله موجب کاهش تقاضا در شش ماه دوم امسال شد. ولی با افزایش مجدد تقاضا در سال 2015 میلادی قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

در هند نیز دولت مقررات مربوط به واردات طلا را تسهیل خواهد کرد و این مساله در افزایش واردات طلای این کشور طی سال آینده تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، موسسه ای ان زد بر این باور است که تاثیر منفی ناشی از افزایش ارزش دلار بر قیمت طلا طی سال آینده از بین خواهد رفت و این مساله همراه با رشد تقاضای فیزیکی تاثیر زیادی بر بهبود قیمت طلا خواهد داشت.

در مورد نقره نیز افزایش چشمگیر تقاضای صنعتی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت آن در سال 2015 خواهد داشت.در مورد پلاتین و پالادیوم نیز بعید به نظر می رسد که قیمت این دو فلز گرانبها طی سال آینده به رکوردهای 1500 و 900 دلاری برسد مگر اینکه شوک شدیدی در جانب عرضه رخ دهد.

شوک ناشی از کاهش شدید عرضه در پی اعتصاب در معادن آفریقای جنوبی موجب شد تا قیمت پلاتین امسال با افزایش چشمگیری روبرو شود./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد