اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تب ارزی بازار آرام شد

دیروز نوسانات قیمتی دلار محدودتر از روزهای ابتدایی هفته بود و تب و تاب این ارز تا حدودی کم شد. در چهارمین روز هفته، اثرگذاری فعالان غیررسمی در بازار کاهش یافت و بهای دلار برای دومین روز متوالی با افت قیمتی مواجه شد.



قیمت دلار در ساعات سه‌شنبه ساعت 9:30: دیروز بهای دلار در شروع کار بازار بر تابلوی اکثر صرافی‌ها 3400 تومان ثبت شد که افزایشی 10 تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. در ساعات ابتدایی، فضای بازار آرام بود و به نظر می‌رسید، نرخ‌ها بیشتر تحت‌تاثیر قیمت‌های تمام شده روز قبل است. در این ساعات، نرخ‌های خرید و فروش هنوز شکل نگرفته بود و به‌دلیل عدم مشخص بودن جهت‌گیری قیمتی، نرخ خرید دلار اختلافی 50 تومانی با نرخ فروش داشت.
ساعت 11: با گذشت ساعاتی از شروع بازار، خرید و فروش‌ها بیشتر شد و بازار فضای جدی‌تری به خود گرفت. در حوالی ساعت 11، بهای دلار تا حدودی کاهش یافت و نرخ فروش فعالان رسمی تا 3380 تومان پایین آمد. قیمت دلار بین فعالان غیررسمی نیز افت کرد و از بهای 3380 تومان ابتدای صبح، به 3370 تومان رسید. به تبع این کاهش قیمت، نرخ صدور حواله افت کرد و از 3410 به 3400 تومان رسید. در حوالی ساعت 12، تعداد فروشندگان بازار بیشتر از خریداران شد و به این ترتیب دلار به کاهش خود ادامه داد.
ساعت 12:30: هنگامی که بازار به نیمه روز نزدیک شد، بهای دلار کاهش بیشتری یافت. در این ساعت، نرخ فروش دلار روی تابلوی فعالان رسمی بین 3360 و 3370 تومان ثبت شد. در ساعات میانی روز، تعداد فعالان غیررسمی به‌طور محسوسی افزایش بیشتری یافت و تب و تاب خرید و فروش کمی بیشتر شد و برخی از دلالان سعی می‌کردند با خرید دلار با نرخ‌هایی بیشتر از قیمت خرید بازیگران رسمی بازار، مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند. در این ساعات از هر طرف بازار صدای خاصی به گوش می‌رسید و نرخ‌های خرید و فروش متفاوتی از سوی فعالان غیررسمی اعلام می‌شد.
ساعت 14: نرخ فروش دلار بر تابلوی صرافی‌ها تغییر چندانی نمی‌کند، اما نرخ خرید دلار تا حدی افزایش پیدا می‌کند. تحلیلگران، علت این امر را ناشی از آرامش بازار نسبت به روزهای قبل عنوان کردند. به گفته آنها کاهش نوسانات موجب شد قیمت‌های بازار، حالت واقعی‌تری به خود بگیرد و احتمال ریزش و افزایش ناگهانی ارزها پایین‌تر بیاید. در این ساعات در حالی‌که نرخ فروش دلار روی 3370 تومان باقی مانده بود، نرخ خرید صرافی‌ها تا 3340 تومان بالا آمد و اختلاف نرخ خرید و فروش از 50 تومان به 30 تومان رسید.
ساعت 16: در ساعات انتهایی بازار، دلار در برابر کاهش بیشتر مقاومت کرد و نرخ فروش ارز بین بازیگران رسمی بازار بین 3370 تا 3380 تومان قرار گرفت که قیمت غالب بازار 3375 تومان بود. نرخ صدور حواله نیز تغییر چندانی نکرد و روی 3390 تومان قرار گرفت. با این حال برخی مراکز رسمی، تمایل چندانی به فروش حواله نداشتند و نرخی برای فروش حواله اعلام نکردند. در ساعت انتهایی بازار، تحرکات دلالان موجب شد بهای این ارز بین بازیگران غیررسمی تا حدودی افزایش یابد و به3370 تومان نزدیک شود.

فراز و فرود سکه در هفته جاری
از ابتدای هفته جاری، بهای سکه همسو با بالا رفتن دلار در بازارهای داخلی در مسیر افزایشی قرار گرفت. روز شنبه بهای این فلز گرانبها وارد کانال 940 هزار تومان شد و در دومین روز هفته، با افزایشی 18 هزار تومانی از دو کانال قیمتی 940 و 950 هزار تومان عبور کرد و به قیمت 961 هزار تومان رسید. این در حالی است که آخرین باری که قیمت این فلز قیمتی به بالای 960 هزار تومانی رسیده بود، به اوایل تیرماه بازمی‌گشت.
با افت 90 تومانی دلار در بازارهای روز دوشنبه، بهای سکه نیز کاهش یافت و به کانال950 هزار تومان وارد شد، اما در چهارمین روز هفته (دیروز) بهای سکه بار دیگر به کانال 960 هزار تومان بازگشت. دیروز هر سکه بهار آزادی به بهای 962 هزار تومان در بازار معامله شد که افزایشی 10 هزار تومانی نسبت به روز قبل داشت.
افزایش قیمت سکه ناشی از بالا رفتن اونس در ساعات انتهایی روز دوشنبه و رسیدن به مرز 1220 دلار بود. هر چند با توجه به کاهش صورت گرفته در قیمت اونس، احتمال کاهش قیمت سکه در بازار روز چهارشنبه وجود دارد. با افزایش 10 هزار تومانی، حباب منفی قیمتی سکه نیز مثبت شد. دیروز ارزش ذاتی سکه 955 هزار تومان بود و اختلاف 5 هزار تومانی نسبت به قیمت بازار داشت.

قیمت ارز در مناطق آزاد
دیروز نرخ فروش دلار در مناطق آزاد تفاوتی جزئی با قیمت‌های بازار تهران داشت. در چهارمین روز هفته، نرخ فروش دلار در منطقه آزاد کیش حدود 3380 تومان بود و اختلافی5 تومانی با نرخ بازار ارز پایتخت (3375 تومان) نشان می‌داد. همچنین قیمت ارز در بازار چابهار3370 تومان بود که 5 تومان پایین‌تر از مراکز رسمی فروش ارز تهران بود، اما نکته قابل توجه اختلاف کم نرخ خرید و فروش در مناطق آزاد بود. در حالی که اختلاف نرخ خرید و فروش بین فعالان رسمی بازار تهران حدود 30 تومان بود، این اختلاف در مناطق آزاد بالاتر از 10 تومان نبود. نرخ حواله نیز در مراکز رسمی صدور حواله در کیش 3400 تومان بود و 10 تومان از نرخ تهران بالاتر بود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد