اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه به ارزان ترین قیمت در سال 93 رسید

بازار طلا و سکه در ایران روز گذشته تحت تاثیر تحولات جهانی بازار طلا، در مسیر نزولی گام برداشت تا قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا 911 هزار تومان پایین بیاید.



عصر روز گذشته بهای سکه به میزان 3 هزار تومان تقویت شد تا به 914 هزار تومان برسد. امروز هم نوسان قیمت در همین محدوده پیش بینی شده است.

باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی و عدم تغییر قیمت طلا در این بازار، در بازار داخل تغییر مهمیرقم نخواهد خورد.

کاهش قیمت سکه روز گذشته به 20 هزار تومان رسید تا کمترین قیمت طی 8 ماه و نیم اخیر را برای آن رقم بزند. آخرین بار در 24 بهمن ماه سال گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی به این سطح از قیمت رسیده بود. هر گرم طلای 18 عیار نیز روز گذشته به 93 هزار و 200 تومان رسید تا 3 هزار تومان نسبت به روز پایانی هفته گذشته ارزان‌تر شده باشد. بازار طلا و سکه در حالی با کاهش قیمت مواجه شد که روز گذشته با توجه در پیش بودن ایام تعطیلات ماه محرم، قیمت دلار در بازار ارز 11 تومان افزایش یافت تا به 3 هزار و 249 تومان برسد.

عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت سکه در ایران، قیمت جهانی طلا است که در روزهای پایانی هفته سقوطی قابل توجه را پشت سر گذاشت. هر اونس طلا طی دو روز حدود 55 دلار ارزان شد و هفته را با نرخ یک هزار و 172 دلار در هر اونس به پایان رساند. بازار جهانی طلا روز گذشته را در تعطیلی به سر برد و فردا فعالیت خود را در شرایطی آغاز می‌کند که بازار داخل به مناسبت تاسوعا تعطیل خواهد بود. تحولات بازار جهانی طلا طی دو روز آینده، تاثیر خود را روز چهارشنبه در بازار ایران خواهد گذاشت. بازار بزرگ تهران البته در تمامی روزهای این هفته تعطیل است اما داد و ستد در بازارهای فرعی و چهارراه استانبول در روزهای یک شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در جریان است

تحلیلگران بین‌المللی سقوط قیمت طلا را به شرایط اقتصادی آمریکا و ژاپن نسبت می‌دهند. با توقف خرید اوراق قرضه در آمریکا و افزایش محرک‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی ژاپن،‌ قیمت طلا هفته گذشته 54.30 دلار ارزش خود را از دست داد و روز جمعه را با قیمت 1172.94 دلار در هر اونس به پایان برد که کمترین رقم از سال 2010 بدین سو به شمار می‌رود. طبق اعلام رسانه‌های بین‌المللی بانک مرکزی ژاپن بازارهای مالی جهانی را با افزایش محرک‌های انبساطی عظیم خود شوکه کرد. ارزش ین به کمترین رقم در 7 سال گذشته در برابر دلار رسید و در مسیر بدترین روز در 18 ماه گذشته قرار گرفت.

از سوی دیگر انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و گمانه‌زنی‌ها در مورد تصمیمات فدرال رزرو سبب شده است تا ارزش دلار با رشد روبرو شود که این موضوع نیز بر طبل سقوط قیمت طلا کوبید.

این فلز گران‌بها در هفته گذشته 4.8 درصد از ارزش خود را از دست داد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ژوئن 2013 به شمار می‌رود.

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا نشان می‌دهد که قیمت این فلز زرد در روزهای آینده نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

هفته گذشته نیز اکثر کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نیوز به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 67 دلار کاهش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی پایان یافتن محرک پولی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار مهمترین عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا بوده است.

ویکتور تیان پیریا تحلیلگر ارشد ای ان زد بانک تاکید کرد که به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد