اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر رسید

روز گذشته قیمت سکه و دلار در بازارهای داخلی افت کرد. در دومین روز هفته بهای سکه با هزار تومان کاهش نسبت به روز پیشین به 930 هزار تومان رسید تا تنها یک گام با ورود به کانال 930 هزار تومان فاصله داشته باشد. همچنین روز یکشنبه شاخص بازار ارز با 10 تومان افت به 3215 تومان رسید که کمترین میزان قیمتی این ارز در یک ماه گذشته بود.



کمترین قیمت دلار از 5 مهر
در دومین روز هفته دلار معاملات خود را با 3225 تومان آغاز کرد که نسبت به روز پیشین تغییری نداشت. در ساعات میانی بهای این ارز 5 تومان کاهش یافت و به 3220 تومان رسید. در نزدیکی‌های ساعت 14 بهای دلار بار دیگر یک افت 5 تومانی را تجربه کرد و به 3215 تومان رسید. آخرین باری که قیمت دلار به زیر 3225 تومان رسید به تاریخ 4 مهر برمی‌گردد. در آن روز بهای شاخص بازار ارز 3205 تومان بود. به این ترتیب پس از گذشت 30 روز دلار به زیر قیمت 3225 تومان رسید. گروهی از فعالان کاهش قیمت شاخص بازار ارز از ابتدای هفته انتهایی مهرماه را ناشی از تحولات و اخبار پیرامون مذاکرات وین 8 می‌دانند. روز گذشته در تازه‌ترین تحولات روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از مقامات غربی از آغاز رایزنی برای تمدید مذاکرات خبر داد. لس آنجلس تایمز نوشت: «با توجه به فرصت کم باقی مانده تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر و اختلافات حل نشده میان ایران و گروه 1+5 قدرت‌های جهانی رایزنی بر سر تمدید دوباره مذاکرات را آغاز کرده‌اند». پیش از این در دور ششم مذاکرات ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق احتمالی جامع، مذاکرات به‌مدت چهار ماه تا سوم آذرماه تمدید شده بود.

سقوط قیمتی ربع و نیم‌سکه
روز گذشته هر سکه بهار آزادی طرح جدید به بهای 930 هزار تومان معامله شد که کاهشی هزار تومانی نسبت به سومین روز ماه جاری داشت. به این ترتیب قیمت سکه تنها یک گام با ورود به کانال 920 هزار تومان فاصله دارد. آخرین باری که قیمت سکه به کانال 920 هزار تومانی وارد شده بود به نیمه مهرماه گذشته برمی‌گردد. سکه در تاریخ 15 مهر با سقوط اونس جهانی به زیر سطح روانی 1200 دلار به قیمت 927 هزار تومان کاهش یافت، اما یک روز بعد (16 مهرماه) با افزایش اونس به بالای 1200 دلار، سکه نیز به کانال 930 هزار تومان وارد شد و پس از این تاریخ قیمت سکه هیچ‌گاه به زیر 930 هزار تومان نیامد.
همچنین روز یکشنبه قیمت سکه و نیم‌سکه نیز در کنار سکه تمام کاهش پیدا کرد. قیمت نیم‌سکه با هزار تومان کاهش به 466 هزار تومان و ربع سکه نیز با هزار تومان افت به 256 هزار تومان رسید. بهای نیم‌سکه در ابتدای هفته جاری با 3000 هزار تومان کاهش به 467 هزار تومان رسیده بود. این در حالی است که آخرین باری که قیمت نیم‌سکه به زیر 460 هزار تومان رسید به تاریخ 3 مهر برمی‌گردد. پس از تاریخ 3 مهر نیم‌سکه عمدتا در بازه قیمتی 470 تا 480 هزار تومان قرار داشت و تا روز شنبه هرگز از این محدوده قیمتی خارج نشده بود. به این ترتیب در اولین روز هفته جاری بهای این فلز پس از گذشت یک ماه از این محدوده قیمتی خارج شد و در دومین روز هفته نیز با هزار تومان کاهش به افت خود ادامه داد. به‌نظر می‌رسد افت قیمتی سکه در دومین روز هفته تا حدودی ناشی از کاهش قیمت دلار باشد. روز گذشته قیمت دلار 3/0 درصد کاهش پیدا کرد و به‌دنبال آن قیمت سکه 1/0 درصد افت کرد. با این وجود به‌نظر می‌رسد کاهش قیمت انواع سکه های بازار علاوه‌بر کاهش قیمت دلار ناشی از افت تقاضا نیز باشد.

ادامه حباب منفی سکه
با وجود کاهش حباب منفی قیمت سکه در روز گذشته، هم‌چنان بهای ارزش ذاتی این فلز حدود 6 هزار تومان از قیمت سکه بازار بیشتر است. در دومین روز هفته در حالی‌که ارزش ذاتی سکه 936 هزار تومان بود، سکه بازار 930 هزار تومان قیمت خورد که اختلافی 6 هزار تومانی با ارزش ذاتی این فلز داشت. به این ترتیب قیمت سکه بازار برای پانزدهمین روز متوالی بیشتر از ارزش ذاتی این فلز بود. این فلز ماندگار از تاریخ 20 مهرماه دارای حباب قیمتی منفی است و به دلیل همین حباب منفی به‌نظر می‌رسد در صورت کاهش بهای اونس جهانی قیمت سکه بازار با افت چندانی مواجه نشود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد