اونس طلا2393.51
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

تشریح جزییات توافقات تجاری ایران و روسیه/ سقوط قیمت جهانی نفت به ۸۳دلار

اظهارات مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر شراکت ایران‌خودرو با پژو اشتباه بود، تشریح جزییات توزیع مرحله دوم بسته حمایت غذایی، تکالیف اصلی دولت در بسته پیشنهادی انبوه سازان تقدیم دولت شد و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه بیست و سوم مهرماه 1393 به شرح زیر است:

* جزئیات توافق تجاری ایران و روسیه؛ از توافقات بانکی تا تعرفه‌های ترجیحی

مسئول کمیته همکاری اقتصادی ایران و روسیه به جزئیات بندهای توافق‌شده با روس‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد تعرفه ترجیهی در برخی کالاها، صدور ضمانت‌نامه صادراتی، نحوه انتقال پول و صدور ویزا برای بازرگانان از سرفصل‌های توافق‌های ما با روسیه است. مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت و مسئول کمیته هماهنگی اقتصادی ایران و روسیه به شرایط بوجود آمده برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه دولتها تنظیم بستر حرکت در مناسبات اقتصادی است و از دولت انتظار می‌رود برای حرکت سریع و توأم با رقابت بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد.

* افزایش 38 درصدی صادرات نفت ایران به هند در 9 ماه نخست 2014

صادرات نفت ایران با تامین 7 درصد نفت مورد نیاز هند در 9 ماه نخست 2014 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته و به 267 هزار و 800 بشکه در روز رسیده است. اطلاعات مربوط به عبور و مرور نفتکش‌ها نشان داد هند به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران در این مدت روزانه حدود 267 هزار و 800 بشکه نفت از تهران نفت خریده است. همچنین دهلی‌نو در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر، نیمه نخست سال مالی هند، 223 هزار و 400 بشکه در روز نفت از تهران خریده است که 35 درصد بیش از 6 ماه سال گذشته است.

* بسته پیشنهادی انبوه‌سازان تقدیم دولت شد/ افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن

بسته پیشنهادی انبوه‌سازان امروز در حالی تقدیم دولت شد که در آن تاکید شده است بر اساس قانون اساسی و تصریح اصل 31 و ماده 1 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تامین مسکن مورد نیاز برای آحاد جامعه از تکالیف اصلی دولت محسوب می‌شود. مشروح نامه در خبر مربوطه منتشر شده است.

* تلاش هند برای حفظ میدان فرزاد ب با ارائه بسته پیشنهادی به ایران/سوآپ گاز از بندرچابهار

منابع هندی خبر دادند که دهلی‌نو که تاکنون برای توسعه میدان گازی فرزاد ب ایران تعلل کرده است برای حفظ این میدان گازی، یک بسته جامع به ایران پیشنهاد کرده است. ر اساس برآوردها، میدان فرزاد ب 21.68 تریلیون فوت مکعب ذخایر گازی دارد و توسط شرکت «اُ ان‌جی‌سی ویدش» بازی برون مرزی شرکت اُ ان‌جی‌سی کشف شده است اما از آن زمان تاکنون برای توسعه آن قرارداد رسمی به امضا نرسیده است.

* سقوط قیمت جهانی نفت به 83 دلار/ سایه سنگین منازعات سیاسی بر بازار نفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی در میان سکوت اعضای اوپک به 83.90 دلار کاهش یافت و نفت برنت از روز گذشته تا این لحظه شاهد 4 دلار کاهش بوده است. قیمت نفت روز گذشته پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت برای امسال و سال بعد را کاهش داد، شاهد بیشتر کاهش روزانه در بیش از 3 سال اخیر بود. قیمت نفت برنت از زمان اعلام این پیش‌بینی4 دلار کاهش یافته است.

* شراکت ایران‌خودرو با پژو اشتباه بود/ چینی‌ها برای صنعت خودروی ایران راه‌گشا نیستند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه شراکت با شرکت پژو اشتباه بود، گفت: مذاکره با این شرکت برای تولید و سرمایه‌گذاری در ایران ادامه دارد. یکه زارع با تاکید بر اینکه مذاکره با پژو، خوب پیش خواهد رفت، افزود: نمی‌توان به شرکتی که در ایران یک کار معمولی انجام می‌داد به راحتی گفت که باید در کشور سرمایه‌گذاری کند، این کار زمان‌‌بر است. همچنین مذاکره با پژو، خوب پیش خواهد رفت و نمی‌توان به شرکتی که در ایران یک کار معمولی انجام می‌داد به راحتی گفت که باید در کشور سرمایه‌گذاری کند، این کار زمان‌‌بر است.

* آمارها در صنعت غذا غلط است/ سرمایه‌گذاری در بخش آب و غذا را جدی بگیریم

رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه آمارها در صنعت غذا غلط است گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آب و غذا را جدی بگیریم. رجایی تصریح کرد:‌ وقتی از این مسائل صحبت به میان می‌آید عده‌ای اظهار می‌کنند که مطرح کردن این گونه مسائل درست نیست اما واقعیت این است که اگر توجه جدی به اینگونه مسائل نکنیم با بحران‌ مواجه می‌شویم.

* ثبت رکورد جدید تردد ایرلاین‌های بین‌المللی از آسمان ایران/ آمارها از مرز 1000 پرواز در روز گذشت

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با انجام 1015 پرواز عبوری از فضای کشور ایران در روز 20 مهر، رکوردی بی‌سابقه در تاریخ هوانوردی ایران ثبت شد. شوشتری با اشاره به افزایش پروازهای عبوری، اظهار داشت: پس از تمایل شرکت‌‌های هوایی برای عبور از فضای امن ایران به‌دنبال حوادث عراق و اوکراین، اقدام به احداث پنج راه‌ هوایی جدید نمودیم و در حال حاضر با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به امارات و بحرین تعداد راه‌های هوایی به 96 رسید.

* جزئیات دومین بسته حمایت غذایی دولت/ توزیع در استان‌ها به تدریج انجام می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات توزیع مرحله دوم بسته حمایت غذایی گفت: در راستای برنامه حمایت غذایی، مرحله دوم این طرح در استان‌ها به تدریج اجرا خواهد شد. میدری در خصوص مشمولان این طرح خاطر نشان کرد: مشمولان طرح حمایت غذایی همچون مرحله قبل، مددجویان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی هستند و شیوه دریافت بسته حمایت غذایی نیز مانند مرحله قبل از طریق کارت‌های بانکی و فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی‌های مصرف خواهد بود.

* گذری بر نرخ‌گذاری گاز پتروشیمی‌‌ها در دنیا/ قیمت 20 سنتی هند و آمریکا بدون تخفیف

قیمت گاز طبیعی تحویلی به مجتمع های پتروشیمی بعنوان خوراک و سوخت در کشورهای هند و آمریکا حدود 20 سنت است و هیچ کدام از این کشورها، حاضر به اعطای تخفیف‌های زیاد و ارزان فروشی گاز به مجتمع‌های پتروشیمی داخلی نبوده اند،اما یکی از جنبه‌هایی که در قیمت‌گذاری خوراک گاز پتروشیمی‌ها معمولا از سوی ذینفعان پتروشیمی‌های گازی در ایران مورد تاکید قرار می‌گیرد، قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها در مناطق مختلف دنیا است.

* 1400 پروژه گودبرداری متوقف شد/ هشدار به شهرداری درباره گود برداری مچاور مترو حقانی



رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه 1400 پروژه گودبرداری غیر اصولی در تهران متوقف شده است، گفت: امروز در نامه‌ای به شهرداری تهران در خصوص پر خطر بودن گودبرداری مجاوز ایستگاه مترو حقانی هشدار دادیم. غفرانی با اشاره به اینکه این دستورالعمل به منظور تعیین مراحل کار و مسئولیت اشخاص مختلف در گودبرداری‌ها است، گفت: به عنوان مثال در خصوص پر خطر بودن گودبرداری مجاور ایستگاه مترو حقانی هشدارهایی به شهرداری تهران از دو ماه پیش داده‌ایم.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد