اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز سه شنبه صعودی شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۹۷ دلار و ۲۸ سنت معامله شد.



پس از آنکه نتیجه یک بررسی نشان داد فعالیت های کارخانه ای چین به نحو غیر منتظره ای در ماه سپتامبر افزایش یافته است، چشم انداز تقاضا برای نفت بهبود یافت و قیمت نفت برنت به بالای 97 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص مدیران خرید چین که توسط اچ اس بی سی/ مارکیت فلش منتشر شده، از 50.2 در ماه اوت به 50.5 در ماه سپتامبر افزایش یافته است. این در حالی است که پیش بینی های قبلی از کاهش این شاخص به رقم 50 واحد حکایت داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر پس از کاهش بیش از یک دلاری در روز دوشنبه، امروز با 31 سنت افزایش به 97 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 21 سنت افزایش به 91 دلار و 8 سنت رسید.

آوتار ساندو، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: رقم بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید چین روند ترمیم قیمت ها را سرعت بخشیده است.

بر اساس این گزارش، شاخص استخدام کارخانه ای چین به پایین ترین رقم در 5 سال و نیم گذشته رسیده است. لو جیوی، وزیر دارایی چین گفته است، به خاطر هیچ شاخص اقتصادی ای به صورت نمایشی اقدام به تغییر سیاست اقتصادی نخواهد کرد. این اظهار نظر احتمال هرگونه اقدام فوری برای افزایش رشد را کاهش داده است.

اما اظهارات روز دوشنبه علی النعیمی، اظهارات وزیر نفت عربستان حکایت از آن داشت که نگرانی ها در مورد تاثیرات کاهش قیمت نفت چندان جدی نیست. کاهش قیمت نفت، گمانه زنی ها در مورد احتمال کاهش سقف تولید اوپک در سال آینده میلادی را افزایش داده است.

اعضای اوپک که بسیاری از آنها برای تامین نیازهای بودجه ای خود به نفت بالای 100 دلار نیاز دارند، قرار است در نشست 27 نوامبر، در مورد سقف تولید سازمان در سال آینده میلادی تصمیم گیری کنند.



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد