اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا مذاکرات هسته ای می تواند تاثیر مثبتی بر کاهش نرخ ارز در بازار داشته باشد؟

بازار ارز طی روزهای گذشته ، تغییراتی جدی به خود گرفته ، برخی از کارشناسان این احتمال را می دهند که شاید زمزمه توافق جامع هسته ای بتواند ، وضعیت موجود را آرام تر کند .



بازار ارز طی روزهای گذشته ، تغییراتی جدی به خود گرفته ، برخی از کارشناسان این احتمال را می دهند که شاید زمزمه توافق جامع هسته ای بتواند ، وضعیت موجود را آرام تر کند . قیمت دلار ، با کاهش چشمگیری ، سیری نزولی به خود گرفته است .

از سویی دیگر کاهش تقاضای دلار موضوع دیگری است که این روزها بازار و فعالان ارز با آن مواجه اند . طی هفته گذشته ، نرخ دلار از رقم 3235 تومان به 3200 تومان کاهش پیدا کرد که این مساله در هفته های منتهی به تیرماه بی سابقه است .

آمارها نشان دهنده این است که از ارزش دلار – ارز مورد علاقه مبادله گران – حدود 2 درصد یعنی چیزی نردیک به 65 تومان کاسته شده است .

مذاکرات هسته ای و تاثیرات آن بر بازار

کارشناسان می گویند ، این احتمال که توافق جامع هسته ای میان کشورمان و گروه 1+5 بتواند تاثیری مثبت بر نرخ ارز در بازار بگذارد ، امری انکار نشدنی است.

ایشان می گویند از هم اکنون که زمزمه های این خبر در بازار و میان فعالان اقتصادی پیچیده است ، شاهد کاهش بی سابقه نرخ ارز هستیم . این افراد همچنین می گویند ، بازار طی ماه جاری و در صورت اتعقاد احتمالی توافق میان ایران و غرب ، روی آرام تری به خود گرفته و می توان شاهد کاهش ارزش سایر ارزهای دیگر بود .

از سویی دیگر خبرنگار اقتصاد پرس از دیگر فعالان اقتصادی بازار از تاثیرات احتمالی توافق هسته ای بر نرخ ارز در بازار می پرسد .

خیراندیش یکی از فعالان بازار در این باره می گوید : گفته می شود نرخ دلار کاسته شده است . اما آیا توافق هسته ای می تواند دلار را به قیمت اصلی خود بازگرداند ؟ به نظر من این احتمال و امکان اصلا وجود ندارد چراکه وقتی قیمت تا این حد بالا رفت دیگر نمی تواند به این حد کاهش یابد .

وی در ادامه می گوید : بنابراین اگر انتظار داشته باشیم که بلافاصله پس از توافق نهایی ، بازار به قیمت های واقعی خود برسد ، کمی غیر معقول است .

در این زمینه ، رنجبر کارشناس ارز نیز به خبرنگار اقتصاد پرس می گوید : من به شخصه نمی توانم پیش بینی دقیقی از میزان تاثیر توافق هسته ای بر قیمت ها در بازار داشته باشم اما این امید وجود دارد که نرخ ارز در ماه های آینده همچنان کاهش یافته و به قیمت واقعی خود نزدیک شود اما این نمی تواند به قطع ناشی از فقط توافق ژنو باشد چراکه دلایل زیادی وجود دارد که بر این روند تاثیر گذار است .

حال باید دید که آیا این خوش بینی فعالان اقتصادی متمایل به دولت ، محقق خواهد شد و اینکه آیا می توان در اینده ای نزدیک و پس از توافق احتمالی ژنو ، شاهد بازگشت قیمت ها به حالت طیعی خود باشیم ؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد