اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,900,000
ربع15,900,000

قیمت واقعی دلار چند است؟

بعضی‌ها علت افزایش نرخ ارز را پتروشیمی‌ها می‌دانند، یا این‌که عنوان می‌شود عقب افتادن تاریخ اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باعث ایجاد هیجانات تورمی شده، اما این مساله مطرح است که اگر ۲۰ روز دیگر این نرخ روی ۳۳۰۰ تومان بماند، یعنی این نرخ واقعی بازار است.



سید کمال سیدعلی، معاون اسبق بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که نرخ واقعی ارز چه رقمی است و آیا نرخ حدود 3300 تومان، نرخ واقعی ارز است؟ اظهار داشت: من فکر می‌کنم هر چقدر نرخ ارز در بازار در بلندمدت بماند، آن نرخ واقعی است.

وی افزود: اگر نرخ ارز با سفته‌بازی بالا رود، بالاخره فقط 10، 15 روز این اتفاق می‌افتد؛ هر چند بازارهای دیگر نیز در افزایش نرخ ارز موثر هستند.

معاون اسبق بانک مرکزی ادامه داد: وقتی که رکود در بازار سرمایه اتفاق بیفتد، ممکن است نقدینگی به بازار ارز بیاید و شوک به بازار وارد کند، ولی این نرخ در بلندمدت تعدیل می‌شود. اما اگر این نرخ به مدت یک ماه بماند، نشان می‌دهد که نرخ واقعی است.

سیدعلی با بیان این‌که ما یا مکانیزم بازار را باید بپذیریم یا نپذیریم، تصریح کرد: البته بعضی‌ها علت افزایش نرخ ارز را پتروشیمی‌ها می‌دانند، یا این‌که عنوان می‌شود عقب افتادن تاریخ اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باعث ایجاد هیجانات تورمی شده، اما این مساله مطرح است که اگر 20 روز دیگر این نرخ روی 3300 تومان بماند، یعنی این نرخ واقعی بازار است.

وی متذکر شد: بحث افزایش نرخ ارز براساس تورم داخلی و خارجی مربوط به یک دولت نیست، به همه دولت‌ها مربوط می‌شود. اما در کل دولت می‌خواهد که مردم با آسایش زندگی کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنند که جلوی تورم را بگیرند.

معاون اسبق بانک مرکزی در ادامه با تاکید بر افزایش اعتبارات در امر صادرات، خاطرنشان کرد: اگر صادرات رونق پیدا کند، ما مشکلی از نظر نوسانات نرخ ارز نخواهیم داشت. یعنی ما باید صادرات غیرنفتی را به میزانی برسانیم که واردات می‌خواهیم بکنیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد