اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا چه زمانی دوباره به شدت کاهش خواهد یافت؟

سایت طلا : برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر کاملا موقتی بوده و قیمت این فلز گرانبها دیر یا زود دوباره به شدت کاهش خواهد یافت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی آلفا، قیمت طلا از سال 1999 میلادی تا سپتامبر 2011 میلادی رشدی حباب مانند داشته و از 250 دلار در هر اونس به بیش از 1900 دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش عوامل مختلفی در رشد فزاینده قیمت طلا در سال های گذشته نقش داشته و این مساله موجب شده تا سرمایه گذاران و برخی کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که طلا کالایی قابل اطمینان و امن برای سرمایه گذاری در شرایط سخت اقتصادی است.

ولی تجزیه و تحلیل آمارهای اقتصادی در سال های اخیر نشان می دهد که رشد فزاینده قیمت طلا به هیچ وجه منطقی نبوده و کاهش 20 درصدی قیمت این فلز گرانبها در سال 2013 میلادی بخشی از این واقعیت را نمایان کرده است.

شاید طلا در مقاطعی از زمان ارزش سرمایه گذاری و ریسک پذیری سرمایه گذاران را داشته باشد ولی چه کسی گفته است که قیمت طلا باید 2000 دلار باشد و نه 500 دلار در هر اونس؟

قیمت طلا نسبت به رکورد 1900 دلاری در سال 2011 میلادی بیش از 30 درصد کاهش داشته و اکنون به مرز 1350 دلار رسیده است. اجرای سیاست های محرک پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان طی سال های گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

اجرای محرک های پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا طی سال های 2008 تا 2011 میلادی قیمت طلا را بیش از 70 درصد افزایش داده است./م

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد