اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دولت اوباما خواستار تعویق تحریم‌های کنگره علیه تهران شد

در حالی که کنگره تلاش خود برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران را مضاعف کرده دولت آمریکا خواستار تأخیر در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شده است و وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هرگونه اقدام کنگره باید در راستای راهبرد مذاکره‌ای ما باشد.



به گزارش پایگاه اینترنتی «نیوز»، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده است که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به حالت تعویق درآورد زیرا توقف در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به مذاکره‌کنندگان در گفت‌وگوهایی که در این روزها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد.

در حالیکه برخی از مقامات آمریکایی بر این باورند که تحریم‌های سخت و شدید بود که ایران را در وهله اول به میز مذاکرات آورد اما کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کردند که دولت اوباما از قانونگذاران کنگره می‌خواهد تا فرصت دهند مذاکرات (درباره ایران) پتانسیل و کشش لازم را به دست آورد و تصویب تحریم‌های جدید را به تعویق بیاندازند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی بر این اعتقاد هستند که هم‌اکنون زمان کاهش فشارها علیه ایران نیست و تأکید دارند که تحریم‌های جدید به آمریکا اهرم بیشتری در گفت‌وگوها می‌دهد.

با اینحال، «جن ساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تیم امنیت ملی دولت «باراک اوباما» با یکدیگر اتفاق نظر دارند که توقف در تحریم‌های ایران بسیار مفید است و انعطاف‌پذیری بیشتری در گفت‌وگوها می‌دهد و ما می‌توانیم شاهد این مطلب باشیم که آْیا در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود یا خیر.

ساکی این اظهارات را در دیدار با نمایندگان و مشاوران کنگره در نشست روز پنجشنبه هفته گذشته کاخ سفید مطرح کرد و به خبرنگاران گفت: ما این مسئله را ابلاغ کردیم که در حالیکه به جلو حرکت می‌کنیم، هرگونه اقدام کنگره باید در راستای راهبرد مذاکره‌ای ما باشد. بنابراین در حالیکه ما متوجه شدیم که کنگره احتمالا تحریم‌های جدید بررسی می‌کند، ما فکر می‌کنیم که هم‌اکنون زمان توقف (تحریم‌ها علیه ایران) است، تا ما ببینیم که مذاکرات می‌تواند پتانسیل و کشش لازم را به دست آورد یا خیر.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند، همیشه می‌تواند تحریم‌های بیشتری علیه این کشور تحمیل کنیم و تحریم‌های موجود در حال حاضر لغو نمی‌شود.

«کیتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که مذاکرات بدون پیشرفت و حرکت ایران برای همیشه و نامحدود ادامه نخواهد داشت و تصریح کرد: باب مذاکره تا ابد باز نیست و اگر پیشرفتی حاصل نشود، زمان آن می‌رسد که تحمیل تحریم‌های بیشتر ضروری می‌شود. ما همیشه گفته‌ایم که هیچ توافقی یک شبه حاصل نمی‌شود و به وضوح اعلام کردیم که این فرایند زمان می‌برد.

فشار دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران اخیراً مدتی است که شدت یافته است و هفته گذشته بعد از آنکه گروه 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) با ایران در «ژنو» دیدار کردند، با افزایش بیشتری روبرو بوده است.

«وندی شرمن» رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 قبل از آغاز مذاکرات ژنو به کنگره اعلام کرد که اگر ایران با اقدامات منسجم و جامع و حقیقی برای عقب‌نشینی از برنامه‌ هسته‌ای اش، به گفت‌وگوهای ژنو نیاید، دولت آمریکا از تحریم‌های شدیدتر علیه ایران حمایت می‌کند.

آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان نگران هستند که ایران سلاح هسته‌ای تولید کند اما این نگرانی در شرایطی است که ایران بارها اعلام کرده است که برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای تولید می‌کند.

کمیته بانکداری سنا قرار است به زودی پیش‌نویس تحریم‌های جدید علیه ایران را درست به محض بازگشایی دولت فدرال آمریکا آماده کند که این لایحه بسیار شبیه به لایحه مجلس نمایندگان آمریکا است که با 400 رأی موافق در مقابل 20 رأی مخالف در ماه ژوئیه به تصویب رسید و بخش معادن و ساخت و ساز ایران را تحریم کرد و همچنین خواستار توقف فروش نفت ایران تا پایان سال 2015 شد.

لایحه سنا احتمالاً این چارچوب زمانی را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش‌های اقتصادی ایران را تحریم می‌کند و حساب‌های خارجی ایران را مسدود می‌کند و توانایی دولت اوباما برای مستثنی کردن همپیمانان و شرکای تجاری که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند، محدود می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد