اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ربوده شدن نخست وزیر لیبی قیمت جهانی نفت را افزایش داد

سایت طلا : به دنبال انتشار اخباری مربوط به ربوده شدن نخست وزیر لیبی توسط افراد مسلح ناشناس قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ انتشار خبر ربوده شدن علی زیدان نخست وزیر لیبی توسط افراد ناشناس از یک هتل در شهر طرابلس نگرانی های زیادی را در خصوص وضعیت تولید نفت این کشور به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و انرژی بر این باورند که افزایش تنش های سیاسی در لیبی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی نفت شود.

تولید نفت لیبی هم اکنون به 700 هزار بشکه در روز رسیده است که این رقم نسبت به تولید نفت این کشور در زمان قبل از سرنگونی رژیم قذافی با کاهش روبرو شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 48 سنت افزایش به بیش از 109.54 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت روز گذشته با افت 1.10 دلاری روبرو شده بود.

در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با 22 سنت افزایش به بیش از 101.83 دلار رسیده است. افزایش ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته و نگرانی های مربوط به ادامه تعطیلی دولت آمریکا و بحران سقف بدهی ها نیز مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است./م
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد