اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تسهیل تدریجی تحریم‌های ضدایرانی به‌زودی آغاز می‌شود

بر اساس ادعای یک پایگاه خبری صهیونیستی، باراک اوباما به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع داده که دولت وی به زودی تسهیل تدریجی بخش‌هایی از تحریم‌های ضدایرانی را آغاز می‌کند.



پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع امنیتی رژیم اشغال‌گر قدس، گزارشی را با این مضمون منتشر کرد: «رئیس‌جمهور باراک اوباما به نخست‌وزیر نتانیاهو اطلاع داده که دولت وی به زودی تسهیل تدریجی بخش‌هایی از تحریم‌های ضدایرانی را آغاز می‌کند.»

دبکا این خبر را به نقل از منابع خود در بیت‌المقدس و واشنگتن منتشر کرده است. بر این اساس کاهش تحریم‌ها اگرچه فاحش نخواهد بود اما در تحریم‌های مهم صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس گزارش فوق، اسرائیل تنها متحد آمریکاست که پیش از آغاز تسهیل تحریم‌ها در جریان موضوع قرار گرفته و همچنین در جریان دقیق تفاهماتی قرار می‌گیرد که تهران و واشنگتن به آن دست خواهند یافت. هیچ یک از متحدین دیگر آمریکا در قاره اروپا یا کرانه‌های خلیج فارس، در جریان توافات ایران و آمریکا قرار نخواهند گرفت. این احتمال وجود دارد که مصالحه‌های فی‌مابین از مذاکرات ژنو بین ایران و 1+5 آغاز شود. این مذاکرات قرار است 23 و 24 مهر انجام شود.

دبکا همچنین خبر داده که برخی مامورین فرانسوی، بریتانیایی و ... وارد قدس اشغالی شده‌اند تا از مفاد پیام اوباما برای نتانیاهو سردرآورند. یک مقام بلندپایه آمریکایی نیز در این خصوص به دبکا گفته است که «کیک ایران و آمریکا مدتی است که در اجاق است و نیم‌پز شده است.»

روشن نیست که خبر دبکا تا چه حد سندیت دارد؟ رویترز اخیرا در مصاحبه با دیپلمات‌های غربی گفته بود که کاهش تحریم‌های ضدایرانی به‌زودی امکان ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد