اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روزهای پر نوسان در بازار طلا

سایت طلا: در هفته ای که گذشت بازارهای طلا در سطح جهانی و به تبع آن در داخل هفته ای نوسانی و اما کاهشی را پشت سر گذاشتند بطوریکه هر اونس طلا 25 دلار و هر مثقال طلا در این هفته 5 هزار تومان تقلیل یافتند.



به گزارش سایت طلا، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته متأثر از افزایش فروش طلا، کاهش ارزش دلار، تعطیلی رسمی دولت فدرال و سردرگمی سرمایه گذاران درباره وضعیت اقتصادی این کشور قیمت جهانی طلا را با افت و خیز همراه کرد که در نهایت با کاهش 25 دلاری بر نرخ 1312 دلار و 20 سنت بسته شد.

بر اساس این گزارش، در روز شنبه گذشته قیمتها در بازار تهران در حالی که شیب نزولی را در پس خبرهای سیاسی ایران و آمریکا سپری می کرد، دگرباره صعودی و قیمت هر گرم طلای 18 عیار فراتر از مرز 100 هزار تومان در روز یکشنبه به 100 هزار و 420 تومان رسید.

کاهش ارزش دلار در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه گذشته موجب افزایش قیمت جهانی طلا شد ولی نگرانیها نسبت به توقف محرک پولی فدرال مانع از افزایش چشمگیر این فلز گرانبها شد و در روز شنبه بر 1337 دلار و 20 سنت بسته شد.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه علی رغم کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا به علت افت تقاضا با کاهش 06/0 درصدی روبرو شد که بازار تهران را نیز کاهشی کرد و قیمت هر مثقال طلای 17 عیار با توجه به کاهش 40 تومانی دلار داخل، 5500 تومان افت و با بهای 429 هزار و 500 تومان به فروش رسید.
ارزش هر گرم طلای 18 عیار ساخته نشده هم به 99 هزار و 81 تومان رسید.

برپایه گزارش سایت طلا، در روز سه شنبه هر چند ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بین المللی بعد از اعلام خبر عدم توافق کنگره بر سر بودجه و آغاز رسمی تعطیلی دولت فدرال به پایین ترین میزان در هفت ماه و نیم گذشته رسید، اما موجب افزایش بهای طلا نشد و ارزش هر اونس به علت چشم انداز کاهشی مصرف کالاهای پایه در کف قیمت به 1278 دلار رسید که پایین ترین رقم از 7 اوت به شمار می رفت که در نهایت بر 1300 دلار بسته شد.

این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه بازار طلای تهران در پی افت طلای جهانی و با وجود رشد بهای دلار ارزش فلزات گرانبها را در هر مثقال و گرم طلا کاهش و به 422 هزار و 500 تومان و 97 هزار و 534 تومان رساند.

بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به تعطیلی دولت آمریکا و افزایش فروش طلا در بازارهای جهانی سبب شد تا اونس بعد از نوسان بر بهای 1295 دلار و 20 سنت آرام بگیرد.
اما درهمین روز بازار تهران با افزایش قیمت طلا روبرو شد و با رشد 5500 و 1266 تومانی ارزش هر مثقال طلا را به 428 هزار تومان و هر گرم طلا را به 98 هزار و 800 تومان رساند.

بر اساس همین گزارش، در روز پنج شنبه به دنبال امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به ادامه اجرای محرک پولی فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا بار دیگر افزایش و به بیش از 1300 در هر اونس رسید.
در این روز بازار داخل با تغییر کاهشی قیمتها روبرو شد که در نهایت هر مثقال بر بهای 423 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار بر نرخ 97 هزار و 696 تومان آرام گرفت.

قابل ذکر است، نگرانی ها از تعطیلی دولت آمریکا و تأثیر منفی آن بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشت که اگر تقاضای چین در بازارهای جهانی از ابتدای سال 2013 وجود نداشت قیمت طلا اکنون با افت شدیدتری روبرو شده بود.

گفتنی است، در حال حاضر دو دیدگاه درباره روند حرکتی قیمت طلا در آینده مطرح است که برخی از کارشناسان ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی را از سوی فدرال رزرو سبب بازگشت طلا به سطح 1600 دلار می دانند و گروهی دیگر افزایش رشد اقتصادی آمریکا و کاهش نگرانیها نسبت به وضعیت سیاسی خاورمیانه و کره شمالی را سبب ریزش قیمت طلا برمی شمارند./ج
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد