اونس طلا2212.99
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آغاز پلمپ سکه توسط بانک مرکزی/ توقف بسته بندی سکه در صرافی‌ها

با آغاز ورود سکه های نیم بهار و ربع بهار آزادی با پلمپ بانک مرکزی به بازار به زودی و پس از آن سکه‌های تمام بهار در فاز بعدی؛ بسته بندی سکه ها توسط صرافی ها و سکه فروشان بازار متوقف می‌شود.



سکه‌های ربع بهار و نیم بهار آزادی با پلمپ بانک مرکزی به زودی وارد بازار می شود؛ این اقدام بانک مرکزی دومین فاز اجرای طرح پلمپ سکه ها توسط این بانک است، در فاز اول آغاز عرضه سکه با بسته بندی بانک مرکزی سال 89 همزمان با عرضه سکه های گرمی به بازار بود.

در عین حال بانک مرکزی فاز سوم و تکمیلی طرح را با عرضه سکه های تمام بهار آزادی با پلمپ بانک مرکزی به بازار اجرایی خواهد کرد و به اتمام می رساند. با اجرای کامل طرح بسته بندی امنیتی سکه ها در بانک مرکزی، پلمپ سکه ها که پیش از این توسط صرافی های دارای مجوز خرید و فروش سکه از بانک مرکزی و سکه فروشان مجاز انجام می شد، متوقف خواهد شد.

البته پیش از این نیز بانک مرکزی بخشی از سکه های بهار آزادی طرح امام(ره) را با بسته بندی خود از طریق بانک کارگشایی وارد بازار کرده بود. میزان سکه های ورودی بانک مرکزی با بسته بندی این بانک مشخص نیست؛ اما به هر حال تاثیری بر قیمت سکه ها ندارد.

پیش از این نیز اتحادیه طلا و جواهر به بانک مرکزی پیشنهاد کرده بود که این بانک اقدام به بسته‌بندی سکه کرده یا هولوگرامی روی بسته‌بندی سکه حک کند تا از تخلف و جعل آنها جلوگیری شود. بانک مرکزی ایجاد اطمینان در مردم مبنی بر اینکه سکه ای که خریداری می‌کنند مطابق با استانداردها و معیارهای بانک مرکزی است را هدف این اقدام اعلام کرده است.

زمانی که سکه های گرمی با بسته بندی بانک مرکزی وارد بازار شد، دارای 6 نکته امنیتی بود که قرار بود این نکات امنیتی در مورد بسته بندی سایر سکه ها نیز به کار گرفته شود در عین حال هر سال سکه‌ها با بسته‌بندی بهتری در اختیار مردم قرار گیرد.

بر این اساس نه تنها استانداردسازی سکه‌ها در بازار کلید می خورد بلکه ساماندهی عرضه سکه را هم به دنبال خواهد داشت.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد