اونس طلا2196.58
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

«پرینتر سه بُعدی» برای تولید مصنوعات برتر طلا و جواهر

سایت طلا: پرینتر سه بعدی آخرین محصول پیاده سازی طرحها و مدلهای مختلف بر روی طلا و جواهر است که دانشمندان ایرانی با ساخت آن به عنوان سومین کشور سازنده این دستگاه ها راه را برای تولیدکنندگان طلا و جواهر هموار کردند.



لزوم توجه به علم و تکنولوژی روز دنیا در صنایع کشورمان، بخصوص در صنعت مدرن و متحول شده طلا و جواهر برکسی پوشیده نیست. بهره گیری از فن آوری های روز دنیا ما را در رقابت بازار طلا و جواهر پیشتاز می کند و ما را در ارائه محصولات با کیفیت طلا و جواهر کمک می کند. امری که تاکنون کمتر به فکر آن بودیم و همکنون با ورود جوانان تحصیلکرده و توانمند به این عرصه گام را برای رسیدن به قله های پیسرفت وتعالی استوارتر می سازد.

میثم علما زاده یکی از این مخترعین و پیشتازان ورود علم به صنعت طلا و جواهر می باشد.
علمازاده، مدیرعامل «شرکت ایران 3D »، و فارق التحصیل رشته برق در مقطع کارشناسی می باشد. وی سال هشتاد و چهار کار بر روی پردازش تصویر و هوش مصنوعی را شروع کرد و چند سالی در مورد مکاترونیک و تکنولوژی های پیشرفته ساخت تحقیق نمود.

او حدوداً از چهار سال پیش به طور تمام وقت بر روی پروژه ی پرینترهای سه بعدی و دستگاه های مدلسازی کار کرد، که در این مدت موفق به ثبت اختراع و نو آوری در زمینه پرینتر های سه بعدی نائل آمد، و حدوداً از یکسال پیش تا کنون با تشکیل تیمی متخصص، مشغول به تولید این دستگاه ها می باشد که کاربرد مؤثری در تولید محصولات طلا و جواهر دارد.

در این میان با این مخترع جوان صنعت طلا و جواهر کشورمان گفتگویی داشته ایم که نظرتان را به آن جلب می کنیم؛


*سایت طلا: جناب آقای علمازاده، در رابطه با موضوع اختراع جدید خود "پرینتر سه بعدی" مطالبی را برای مخاطبین سایت طلا بیان بفرمائید.

-علمازاده: ثبت اختراع ما در زمینه پرینتر های سه بعدی با تکنولوژی پردازش نور هست. این اختراع دارای چهار جنبه ی نوع آوری در زمینه الکترونیک، مکانیک، نرم افزار کنترل و شیمی مواد می باشد که بر روی هر کدام از این زمینه ها، تیمی متشکل از متخصصان مربوطه کار کرده و پس از انجام کار تحقیقاتی و عملیاتی، توسط دانشگاه صنعتی اصفهان مورد تایید قرار گرفته و به ثبت رسید.


*سایت طلا: این نوآوری در صنف طلا و جواهر چه استفاده هایی دارد؟

-علمازاده: در صنف طلا و جواهر از این نوآوری بیشتر در زمینه ریخته گری استفاده می شود. به این صورت که ابتدا مدل طلا و جواهر مورد نظر را در کامپیوتر طراحی شده و سپس فایل طراحی را به این دستگاه ارسال می کنند و دستگاه شروع به ساختن مدل با همان دقت و جزییات طراحی شده می کند و سپس نمونه ساخته شده بوسیله دستگاه، در ریخته گری طلا مورد استفاده قرار می گیرد.


*سایت طلا: آیا این دستگاه نمونه های خارجی دارد یا خیر؟

-علمازاده: پرینترهای سه بعدی دارای چند تکنولوژی متفاوت هستند که جدیدترین تکنولوژی آنها، پردازش نور است. دستگاه طراحی شده ما هم با تکنولوژی پردازش نور کار می کند. در دنیا این تکنولوژی در انحصار دو کشور آلمان و آمریکا بود که ما می توانیم به صراحت ادعا کنیم امروز ایران سومین کشوری است که توانایی ساخت پرینتر سه بعدی با تکنولوژی پردازش نور را بدست آورده است.


*سایت طلا: مزیت استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت طلاسازی در چیست؟

-علمازاده: استفاده از پرینتر سه باعث می شود که طراح و تولید کننده دیگر هیچ محدودیتی در زمینه ساخت مدل نداشته باشد. پیش از استفاده از این دستگاه ها، تولید کننده ها نمونه اولیه را به صورت دست ساز تولید می کردند که دقیق نبود و توانایی تولید مدل های پیچیده را هم نداشتند. از لحاظ کیفیت نیز نمونه ساخته شده با این دستگاهها بسیار بهتر و دقیق از نمونه دست ساز می باشد.


*سایت طلا: طراحی و پیاده کردن طرح، چه تأثیر و جایگاهی در صنعت طلا و جواهر دارد؟

-علمازاده: خب صنعت طلا و جواهر، یکی از پیشرفته ترین و بروزترین صنایع ایران است، به این صورت که آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه طلا و جواهر در ایران وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اهداف ما برای بومی سازی این تکنولوژی، این بود که بتوانیم به صنعتگران طلا و جواهر کشورمان خدمات بهتری ارائه دهیم، این تکنولوژی را با توجه به نیاز آنها، تغییر داده و قابل استفاده کردیم و امیدواریم که این تلاش ما باعث شود این تکنولوژی مدرن در اختیار تمامی صنعتگران طلا و جواهر قرار گیرد.


*سایت طلا: استقبال از این پرینتر و نوآوری تاکنون چگونه بوده؟

-علمازاده: ما در تمامی نمایشگاه های طلا و جواهر کشور شرکت کردیم و به معرفی و ارائه این دستگاه پرداختیم. به لطف خدا، استقبال از این نوآوری بسیار خوب بوده و به گونه ای بود که اصلاً انتظارش را نداشتیم.
در این میان کسانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه را دارند می توانند به سایت این شرکت به نشانی www.iran-3d.com ویا شماره 2234732-0311 تماس حاصل نمایند.


*سایت طلا: شما به عنوان یک پژوهشگر در این صنعت، آینده صنعت طلا و جواهر کشورمان را چگونه می بینید؟

-علمازاده: صنعت طلا و جواهر ایران دارای آینده ای بسیار روشن است. فعالان این صنعت از هیچ گونه تلاش و سرمایه گذاری در پیشرفت این صنعت دریغ نمی کنند. به نظر من پتانسیل ایران برای پیشرفت در زمینه طلا، از کشورهایی مثل ترکیه بسیار بیشتر است. اگر این استعداد ها مدیریت شود و با برنامه ریزی طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد مطمئناً ما در دنیا به جایگاهی که لیاقتش را داریم می رسیم و من امیدوارم اگر دولت از این صنعت بیشتر حمایت کند میزان بازده این صنعت بالاتر هم می رود .


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد