اونس طلا2394.45
مظنه15,987,000
18 گرم3,690,600
ارزش سکه36,018,711
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

طرح جدید کنگره آمریکا برای رفع تحریم ایران

دو نماینده کنگره آمریکا، چارلی دنت و دیوید پرایس، طرحی جدید و مورد حمایت هر دو حزب را در کنگره مطرح کرده اند که برای اولین بار از کاهش و رفع تحریم های آمریکا علیه ایران سخن به میان آمده است.


به گزارش اقتصادآنلاین، دو نماینده کنگره آمریکا، چارلی دنت و دیوید پرایس، طرحی جدید و مورد حمایت هر دو حزب را در کنگره مطرح کرده اند که برای اولین بار از رفع و کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران سخن می گوید.

در این طرح که روز گذشته نسخه هایی از آن در صحن کنگره توزیع شده است آمده است:

"رییس جمهور از این فرصت بدست آمده در ایران استفاده کند و باید مطمئن باشد که می تواند تحریم ها را پای میز مذاکره کاهش دهد.... باید فرصتی دوباره به دیپلماسی داد و از حرکاتی که مخدوش کننده این فرصت باشد پرهیز کرد."

شایان ذکر است که این طرح در روزهای آتی به رای گذاشته خواهد شد.

این طرح در صورت تصویب می تواند مذاکرات 1+5با ایران یا هرگونه مذاکرات مستقیم با ایران را معنادار کند. چرا که تا پیش از این همانطور که بارها از سوی ایران اعلام شده است، طرف های مذاکره حاضر به ارایه هیچ پیشنهاد مشخصی به ایران نبودند. آمریکایی ها با زیاده خواهی حتی نمی خواستند تحریم ها را کاهش دهند و با زبان تهدید سخن می گفتند.

با این رویکرد با فرصت سازی که انتخابات ایرات به دنبال داشته است، می توان باعث برگشت ورق نا امیدی ها و ارائه پیشنهادات واقعی و جدی از طرف مذاکره کنندگان غربی باشیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد