اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آغاز عرضه سکه‌های پیش فروشی از فردا/ سکه‌ باز هم ارزان می‌شود؟

طبق اعلام بانک مرکزی از فردا (اول خرداد) سکه‌های پیش فروش شده زمستان سال قبل به خریداران تحویل داده می شود و همین امر احتمالاً به سیر نزولی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تأثیر خواهد گذاشت.



بانک مرکزی در اواخر سال گذشته به منظور تأمین نیاز‌های خرد مردم در حوزه مسکوکات طلا اقدام به پیش فروش 6 ماهه سکه کرد البته این طرح بر خلاف دوره قبلی با استقبال مردم همراه نشد و به فاصله گذشت چند روز از آغاز ثبت نام عده ای از مردم از درخواست خود انصراف دادند.

طرح پیش فروش سکه به صورت مستقیم از طریق سامانه بانک مرکزی و با عاملیت بانک تجارت انجام‌ گرفت، در سال گذشته مجموعاً 851 هزار قطعه سکه پیش فروش شد که از این تعداد 507 هزار قطعه سکه تمام بهارآزادی و 344 هزار قطعه نیم سکه بود. بانک مرکزی تعداد سکه های استردادی تمام بهار آزادی را 189 هزار و نیم سکه را 109 هزار قطعه سکه اعلام کرده است.

بانک مرکزی در این باره اعلام کرده است که در دوره اول که تعداد 9 میلیون و 600 هزار قطعه سکه پیش فروش شد هدف مهار رشد نقدینگی و رفع حباب و مهار نوسانات بازار سکه و طلا بود، لیکن در دوره اخیر هدف اصلی تامین نیازهای خرد هموطنان به مسکوکات طلا مد نظر قرار داشت که خوشبختانه با پاسخگویی نیازهای مطروحه، طرح در پایان سال گذشته خاتمه یافت.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته به اعلام خبری در همین ارتباط پرداخت که مورد توجه خریداران سکه در طرح اخیر پیش فروش سکه قرار گرفت؛ رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی پیش از موعد مقرر قصد دارد سکه‌های پیش خرید شده را به مردم تحویل دهد.

برهمین اساس بدلیل محدود بودن تعداد سکه های پیش فروش شده ، بانک مرکزی از اول خردادماه اقدام به تحویل سکه های پیش خریده شده می نماید و خریداران این دور از پیش فروش سکه‌ می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به شعب ثبت نامی بانک تجارت مراجعه و سکه های خویش را دریافت کنند.

از فردا شعب بانک تجارت آمادگی تحویل سکه‌های مردم در دور اخیر پیش فروش سکه را دارند؛ همزمانی تحویل سکه‌های پیش فروش شده با آغاز سیر نزولی طلا در بازار داخلی و خارجی این احتمال را قوت می دهد که از فردا یا همین امروز بار دیگر بر شدت سیر نزولی طلا اضافه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد