سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.

آغاز عرضه سکه‌های پیش فروشی از فردا/ سکه‌ باز هم ارزان می‌شود؟

طبق اعلام بانک مرکزی از فردا (اول خرداد) سکه‌های پیش فروش شده زمستان سال قبل به خریداران تحویل داده می شود و همین امر احتمالاً به سیر نزولی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تأثیر خواهد گذاشت.

تسنیم



بانک مرکزی در اواخر سال گذشته به منظور تأمین نیاز‌های خرد مردم در حوزه مسکوکات طلا اقدام به پیش فروش 6 ماهه سکه کرد البته این طرح بر خلاف دوره قبلی با استقبال مردم همراه نشد و به فاصله گذشت چند روز از آغاز ثبت نام عده ای از مردم از درخواست خود انصراف دادند.

طرح پیش فروش سکه به صورت مستقیم از طریق سامانه بانک مرکزی و با عاملیت بانک تجارت انجام‌ گرفت، در سال گذشته مجموعاً 851 هزار قطعه سکه پیش فروش شد که از این تعداد 507 هزار قطعه سکه تمام بهارآزادی و 344 هزار قطعه نیم سکه بود. بانک مرکزی تعداد سکه های استردادی تمام بهار آزادی را 189 هزار و نیم سکه را 109 هزار قطعه سکه اعلام کرده است.

بانک مرکزی در این باره اعلام کرده است که در دوره اول که تعداد 9 میلیون و 600 هزار قطعه سکه پیش فروش شد هدف مهار رشد نقدینگی و رفع حباب و مهار نوسانات بازار سکه و طلا بود، لیکن در دوره اخیر هدف اصلی تامین نیازهای خرد هموطنان به مسکوکات طلا مد نظر قرار داشت که خوشبختانه با پاسخگویی نیازهای مطروحه، طرح در پایان سال گذشته خاتمه یافت.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته به اعلام خبری در همین ارتباط پرداخت که مورد توجه خریداران سکه در طرح اخیر پیش فروش سکه قرار گرفت؛ رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی پیش از موعد مقرر قصد دارد سکه‌های پیش خرید شده را به مردم تحویل دهد.

برهمین اساس بدلیل محدود بودن تعداد سکه های پیش فروش شده ، بانک مرکزی از اول خردادماه اقدام به تحویل سکه های پیش خریده شده می نماید و خریداران این دور از پیش فروش سکه‌ می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به شعب ثبت نامی بانک تجارت مراجعه و سکه های خویش را دریافت کنند.

از فردا شعب بانک تجارت آمادگی تحویل سکه‌های مردم در دور اخیر پیش فروش سکه را دارند؛ همزمانی تحویل سکه‌های پیش فروش شده با آغاز سیر نزولی طلا در بازار داخلی و خارجی این احتمال را قوت می دهد که از فردا یا همین امروز بار دیگر بر شدت سیر نزولی طلا اضافه شود.

نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

شیخ العارفین میگه :

تاریخ: 1392/03/03 ساعت 10:37
جناب نیرزاده اصل من هیچوقت نگفته ام انس800اگه نظری داده گفته ام انس نزولیست واینجورهم خواهد شد درحال حاضرخرید سکه اشتباه است بعدش مااعضای این سایت باید همدیگه رو صیحیح راهنمایی کنیم بنده نظرات جناب ذره بین را برای بلندمدت قبول دارم .اماایشان درنظرات قبلشون هنگامی که سکه داخل وانس پایین شاید کس دیگه از نام ایشان استفاده میکنه که این جالب نیست .دعاگوی شما هستیم

0 0

جاسم میگه :

تاریخ: 1392/03/02 ساعت 00:31
واقعا پیش بینی قیمتها مهاله. همینجور که با افت شدید همه را متعجب کرد امکان داره با صعود غیر منتظره اش همه را متعجب کند ... واقعا چه میکنه طلا (:

0 0

علی صراف میگه :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 09:40
طلا نتوانست از کانال 1400$ بگذرد و برگشت. با فرض تثبیت دلار در 3400 با این روند نزولی سکه تمام زیر 900000تومان را خواهد دید.شک نکنید و بی دلیل دوستانتان را به ضرر نیندازید.

0 0

محسن پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 14:34
دوست عزیز با این قیمت و انس که خودت گفتی فقط طلاش یک و صدوچهل میشه شما چجوری حساب کردین؟

0 0

عیار 25 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 12:27
فعلا که بعید نیست از 1400 بگذره انشا الله اصلا بشه 100 تومن ولی داداش من واقع بین بودن هم بد چیزی نیست.! من 1180 خریدم خیلی دیگه هم از فر صت استفاده کردن و خریدن حالا هم با سود میفروشیم. این کجاش ضرره؟؟!

0 0

اسي سكه باز میگه :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 08:42
حالا بفروشيم يا نه؟

0 0

سعید میگه :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 00:47
به زیر 1 میلیون که نه!!

0 0

حساب کتاب میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 22:06
به درصد افزایشهای ربع و نیم سکه نگاهی بیاندازید تا متوجه میزان هیجانی بودن این افزایشها شوید امیدوارم هر چه زودتر بازار شایعات سیاسی پایان یابند تا شاهد آرامش و ثبات در بازار باشیم. جهت اطلاع دوستان که متوجه صعود مجدد اونس از 1663 شده اند عرض کنم که علت این نوسان، صحبتهای یکی از مقامات فدرال رزرو در مورد نیاز به ادامۀ طرح محرکه اقتصادی آمریکا بوده است و طبیعتا باید اثر این صحبتها به زودی برطرف شوند. فراموش نکنید که علت اصلی سقوط اونس بحران اقتصادی در اروپاست.

0 0

محسن میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 20:16
اصلا سكه 1180 نمي دادند كمتر از 1200 به زور گير ميومد شما چطوري خريدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

0 0

mehdi پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 08:57
محسن جان سکه 1150 هم میدادند چه برسه به 1180ولی الان 1250 هم نمیدن

0 0

هستي میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 19:53
حالا كه نتيجه صلاحيت ها داره مشخص ميشه،‌ بالا رفتن طلا شروع شد.

0 0

dr.shams میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 18:10
سکه تا روز انتخابات به زیر یک میلیون میرسه. کمی صبر کنید.

0 0

شیخ العارفین میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:30
وضعیت اقتصادی مناطق بحران زده یور عاقبت منجر به فروش مقداری ازذخایرخواهد شد وتاثیرزیادی برانس خواهدگذاشت .وضعیت بازار داخل امروزهیجانی بود ونزولی است تازمان انتخابات .دعاگوی شماهستیم.

0 0

شیخ العارفین میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:23
جناب ذره بین چندی پیش فرمودی سرمایه گذاری درطلا سودی نداره وحال میفرمایی صعودحتمی است .شایدهستن کسانی که روی حرف شماحساب بازمیکنن وضررمندمیشوند.دعاگوی شماهستیم

0 0

شیخ الغافلین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/01 ساعت 06:28
جناب ذره بین همیشه گفته اند که نظر شون به سرمایه گذاری بلند مدت روی طلاست و طلا در بلند مدت سود آوره و ضمنا گفته بودن که نظر غیر از این نظر ذره بین نیست. ! غافلی شما؟؟! بعدشم از شما بعیده!!ر

0 0

نیر زاده اصل پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 22:36
آقای شیخ العا رفین حواستون کجاست؟ شما بودی که گفتی سکه بزودی 800 و اونس 900 بازم میگی؟!

0 0

تحلیلگر میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:13
عزیزان انس طلاکف خودش رازده است ومطمئنااهسته اهسته سیر صعودی دارد

0 0

تحلیلگر میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 14:24
من 15 سکه تمام ثبت نام کرده بودم دیروز انصراف دادم و از بازار به قیمت 1180 خرداری کردم نه تنها ضرر نکردم بلکه علاوه بر اینکه 6 درصد مالیات را ندادم 20 هزار زیر قیمت بانک خریدم

0 0

سارا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 19:15
خوش بحالت که انصراف دادی. به ما میگن حتما" باید تحویل بگیرید

0 0

تحلیلگر میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 14:20
اقای طلا شناس خوب است اول اخبار را خوب مطالعه کنید سپس نظر بدهید زیرا کسانی که ثبت نام کرده اند نه تنها ضرر نکرده اند بلکه با توجه به اینکه قیمت سکه در زمان ثبت نام 1400 بود اگر نقدی می خرید و تا الان نگه می داشت ضرر می کرد ولی الان می تواند پول خود را پس بگیرد و از بازار به قیمت 1200 بخرد و 6 درصد مالیات را هم ندهد

0 0

مهندس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 19:17
جناب تحلیلگر اگه همونموقع پولاتو میذاشتی بانک و سودشو میگرفتی نمیشد؟ حتما" باید سکه میخریدی؟

0 0

طلا بخر میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 14:19
کدوم بالا رفتن گول هیجان بازار رو نخورید سکه های دلال ها که رد شد وضرر ان دامن من وشما رو گرفت هم انس تا چند روز دیگه به مرز 1300 میرسه هم سکه شدیدا نزولی میشه مراقب باشید

0 0

کارشناس خبره پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 16:18
باهات موافقم به هزار دلیل سیاسی بین المللی امیدی به افزایش قیمت طلا نیست و همگی هیجان کاذب بازاره که از سایت طلا تشکر میکنم نظرات همه را ازادانه درج میکند اما انصافا بعضی دوستان خیلی خیلی واضح دارند جو سازی میکنند تا طلا در داخل ارزان نشود.

0 0

فيروز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 15:48
اينجور نيست ديروز تمام زر گرهاي بازار اصفهان گفتند كف را زده است و ديگر صعودي است

0 0

mr.abodani میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 14:18
با تشكر از سايت طلا.عرضه سكه يا دلار در بازار باعث كاهش تقاضا در بازار ميشه و كاهش قيمت ها رو در پى خواهد شد... بايد روز چهارشنبه و پنج شنبه بازار رو رصد كرد...

0 0

مرتضی میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 12:44
4روز پیش در جواب یکی از کار بران که پرسیده بود ایا طلاهاما بفروشم گفتم نه اونس کف قیمته ودلار هم ارزون نمیشه 1نفر گفت اخه تو کجا میدونی کف کجاست حالا ببیند .

0 0

یاس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:00
مرتصی جان ناراحت نباش از فردا باز روند نزولی شروع میشود.همین الانم انس داره سیر نزولی رو طی میکنه!!!!1375دلار

0 0

مرتضی میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 12:36
روند طلا وسکه صعودیه این نظرات اکثرا بدون تحلیل والکیه هر که داره نگه داره وهرکی میخواد خرید کنه بخره.

0 0

علی 123 میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 12:35
دوستان سکه های پیش خرید شده از بازار آزاد گرانتر محسوب می شوند واحتمالا نه تنها ارزانی به همراه ندارد بلکه بدتر هم میشود.با پرداخت ارزش افزوده هنگام تحویل عزیزان متوجه خواهند شد.وامکان ندارد کسی سکه هایش را زیر قیمت بفروشد.

0 0

خیلی باحالین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 18:38
خوب برادر کسی مجبورشون نکرده تحویل بگیرن.

0 0

ehsan میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 12:20
من 5 تا نوشتم الان میشه انصراف بدم پولمو بگیرم ؟اینطوری کمتر ضرر میکنم یا اینکه حتما باید سکه بگیریم

0 0

سالار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/04 ساعت 15:50
فعلا از بانک تحویل نگیر اگر ارزون شد پولتو از بانک بگیر اگر گرون شد میتونی تحویل بگیری

0 0

amir پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/03 ساعت 17:18
ولی نگه دار که سکه گرون میشه

0 0

مهدی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:53
میتونی پس بدی و کامل پولت رو بگیری

0 0

ذره بین میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 12:15
بدون شک دریافت کنندگان سکه در صورت دریافت فروشنده نخواهند بود. و خریداران سکه هم همچنان بدنبتل سکه. چنانچه نوسانات اونس هم تا پایان هفته در همین محدوده باشد قیمت چندان فرقی نخواهد کرد و لی در صورت افزایش دلار حتما سکه افزایشی خواهد بود. ! موفق باشید.

0 0

اراد میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 11:36
تعداد ثبت نام شدگان آنقدر زیاد نیست که بتواند بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد یعنی 318 هزار سکه تمام بهار و 235 هزار سکه نیم بهار خیلی تاثیر نخواهد داشت چون قیمت پایه که بانک مرکزی اعلام کرده بود خیلی بالا بود و استقبال مردم خیلی کم

0 0

امید.م.م میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 11:34
اونس تا فردا میشه 1450

0 0

ذره بین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 17:59
پاسخ به یاس عزیز: دوست من آنچه که امروز تحت عنوان بهبود اوضاع اقتصادیآمریکا به افکار عمومی القا میشه چیزی نیست بجز اثرات موقت آمپول مسکنی که فدرال رزرو آمریکا با پوکه سه هزار میلیاردی به پیکر بنگاههای اقتصادی تزریق کرد و تنها اثر موقت آن کمی بهبود بازار مسکن و سهام بود و موضوع افزایش نرخ بیکاری هنوز به قوت خود باقی است و به دلیل تبعات منفی تزریق نقدینگی به بازار های اقتصادی آنهم بدون تامین پشتوانه لازم بزودی مشکلات این سیاستها بروز کرده و بار دیگر سرمایه ها را بیش از پیش روانه بازار طلا میکند. از طرف دیگر چین و هند و ژاپن هم در حال برنامه ریزی روی بدست گرفتن کنترل طلای جهانی هستند. اما به اعتقاد من بالا رفتن اونس پس از یک دوره نوسانی در نهایت تا پایان سال با توجه به مواردی که اشاره شد بالای 1800 خواهد بود البته بتدریج و تا پایان امسال. موفق باشی دوست من.

0 0

یاس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 13:36
فردا چهارشنبه بعلت بالارفتن ارزش دلار و همچنین ارایه گزارش وضعیت بهبود یافته اقتصاد و بازار کار آمریکا دوباره سیر نزولی انس آنهم با سرعت بیشتر شروع خواهد شد.

0 0

information میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 11:20
دیگه همش نگید میاد پایین میاد پایین مگه چه خبره دیگه برید بخرید دیگه حتما باید گرم 18عیار بشه 153000تومن که همتون هجوم ببرید واسه خرید؟؟؟!!!

0 0

محمد میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 11:15
سکه باید بیاد پایین تر و پایین تر هم میاد

0 0

بابک پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/03/03 ساعت 18:44
اگه دلار بیاد پایین همه چی میاد پایین نه سکه ....
اونم که به خاطر حمایت از تولید داخلی پایین نمیاد ....

0 0

زهره پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 22:28
دوست عزیز ارزونی رو همه میخوان ولی کو ارزونی؟؟؟ارزونی یعنی فقط کاهش قیمت طلا؟

0 0

کارشناس خبره پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 16:13
محمد جان سایت طلا دوستان عزیز چرا عده ای محدود دوست ندارند طلا ارزون بشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خوشبختی در ارزونیه. اگه ارزون بشه خب شما پولدارها ده برابرش میخرید و مردم فقیر هم طعم ارزونی میچشند. اگه گرون بشه قشر متوسط میشه قشر فقیر و قشر مرفه میشه فوق مرفه !!!

0 0

طلاشناس میگه :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 11:02
معامله ضرر و سود داره. بایستی کسانیکه ثبت نام میکردند، میدانستند سکه، یک و دویست نمی ارزد.

0 0

سجاد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1392/02/31 ساعت 15:23
من پولو دادم تا بانک مرکزی تا شهرور از سکه هام مراقبت کنه بعد اون خودم تصمیم میگیرم که سکه رو بگیرم یا پولمو پس بگیریم
پس طلا شناس عزیز هر زمان میتونیم پولو بگیریم البته بدون سود ..منم تا اون موقع صبر میکنم من که میخوام نگه دارم پس بدار بانک مکزی نگهش داره امنتره ..

0 0

پسرک پاسخ می دهد :