اونس طلا2381.97
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

3 دلیل برای افزایش و کاهش قیمت اونس جهانی طلا

سايت طلا: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا از زمان کمک مالی اروپا به قبرس تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است. حتی اطلاعات نا امیدکننده از نرخ بیکاری آمریکا نیز قادر به حفظ بهای این فلز زرد در سطح بالاتر نشد.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، هفته گذشته خرید فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافت اما تعطیلی بانک های چین مانع از حمایت قیمت جهانی طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا در پی اجرای سیاستهای پولی ژاپن هیچ عکس العملی نشان نداد. اما بانک مرکزی ژاپن اخیرا اعلام کرده است تا پایان سال جاری میلادی ماهانه 7 تریلیون ین اوراق قرضه خریداری خواهد کرد.

این امر کاتالیزور مهمی برای طلا به شمار می رود با اجرای این طرح ارزش ین کاهش یافته و قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه می شود.

سه دلیل برای کاهش قیمت جهانی طلا

*اقدامات تکراری سیاستگذاران در جهان، انتشار اطلاعات متوسط اقتصادی و نوسانات کم ارزش ارزها تاثیر بخصوصی روی بازار طلا نخواهد گذاشت. بانک مرکزی ژاپن به چاپ پول ادامه می دهد . منطقه یورو هنوز هم برای مقابله با بحران بدهی این کشور تلاش می کند. اطلاعات اقتصادی آمریکا نیز با نوسان همراه است.

*خرید فنی طلا بیشتر از خرید فیزیکی این فلز زرد است . سرمایه گذارانی که به صورت فنی اقدام به خریداری طلا می کنند با افزایش قیمت جهانی این فلز به خرید سهام روی می آورند.

*بسیاری از سرمایه گذاران به اشتباه فکر می کنند همیشه قیمت جهانی طلا به هنگام بحران اقتصادی با افزایش مواجه می شود که این امر افزایش فروش این فلز زرد را به همراه دارد.

سه دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا

*ارزش ارزهای مرجع افزایش نمی یابد در واقع نقش طلا تاکنون به عنوان پول و سرمایه گذاری تغییر نکرده است.

*تاکنون هیچ بانکی در جهان از بهبود اوضاع اقتصاد خبر نداده است. شرایط بد اقتصادی از قیمت جهانی طلا حمایت می کند.

*سرمایه گذاران همواره در زمانهای بحران اقتصادی جهان به دنبال جایگاهی برای سرمایه گذاری پول خود می باشند. همانطور که اقدامات اخیر قبرس موجب شد سرمایه گذاران ذخایر پولی خود را از بانک ها خارج کنند./الف


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد