اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آموزش، لازمه رشد صنعت طلا و جواهر

سایت طلا: تکنیک و فن طلا سازی طی سالیان اخیر رشد بی سابقه ای داشته، و برای ماندن در چرخه تولید جهانی، آموزش به روز مهمترین عامل برای بقا و رشد این صنعت است.



به گزارش سایت طلا، رشد علم و تکنولوژی طی سالهای اخیر شتاب بی سابقه ای به خود گرفته است، و تمامی صنایع همگام با این شتاب پیشرفت کرده است که در این میان صنعت طلا و جواهر نیز از این رشد بی بهره نمانده است.
«صنف طلا و جواهر کشورمان یکی از اصنافی است که در بین هنرهای دیگر مورد مظلومیت واقع شده است، و ما اگر بتوانیم آموزش در زمینه طلا و جواهر را در کشور گسترش دهیم، و با علم و تکنولوژی روز دنیا در این زمینه آشنا شویم، کشورمان از مصنوعات طلای خارجی بی نیاز خواهد شد.»

این مطلب را "یداله جواهری آریا" استاد پیشکسوت صنعت طلا و جواهر اعلام کرد.

وی در گفتگو با سایت طلا، ضمن اعلام فقر آموزشی در صنعت طلا و جواهر کشور اعلام کرد: تکنیک طلا و جواهر سازی ما نیاز به آموزشی مداوم و به روز دارد، و صنعت طلا و جواهر کشورمان باید با رشذ سطح کیفی با ورود به بازارهای جهانی، با نمونه های خارجی رقابت کند.

جواهری با بیان عدم توجه و حمایت از بحث آموزش در صنعت طلا و جواهر کشورمان، گفت: در ایران هرکه وارد بخش آموزش می شود، روی سرمایه خود اکتفا کرده و برنامه ریزی برای تسهیلات دیگری نمی کند، که اگر دولت برای آموزش مارا حمایت کند، سطح آموزشی کشور به مراتب رشد خواهد کرد.

این استاد آموزش طلا و جواهرسازی ضمن مخالفت با طرح کاهش عیار خاطرنشان کرد: برای تبدیل عیارهای پایین به 18 ما سالها کوشیدیم، و عیارهای مختلف مانند، 7، 10، 14و 17 را از این صنف خارج کردیم، و یک استاندارد برای طلا با عنوان 18 یا همان 750 ایجاد کردیم، و حالا چرا باید به همان مرحله قبل برگردیم.

وی افزود: با کاهش عیار طلا بخش اعتماد سازی مشتری از بن می رود، و خریدار وقتی وارد مغازه می شود اطمینانی از عیار طلای خریداری شده ندارد، و این موضوع روی مشتری دغدغه و نا اطمینانی وارد می نماید.

جواهری البته تأکید کرد: من به سختی با تنها یک عیار دیگر کنار عیار 18 موافقم، مثلاً 17 یا 14 که برخی کشورها چون ایتالیا انجام داده، به شرطی که فروشنده به خریدار تأکید کند که این طلا عیار 14 یا 17 است، و اداره استاندارد هم در این زمینه نظارت کامل را داشته باشد.

به هر حال در این برهه از زمان و جایگاه صنعت طلا و جواهر کشورمان، توجه ویژه به کار کارشناسی و آموزش به روز همه تولیدکنندگان، وحمایتهای دولت، مقام این صنعت 7 هزار ساله را در جهان به طور قطع ارتقاء داده و ما رابه جایگاه اصلی خود خواهد رساند. /ج


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد