یاقوت قرمز

یاقوت قرمز

رنگ قرمز یاقوت ، سمبل عشق ، میهن پرستی ، خشم و رنگ مورد علاقه کودکان پرخاشگر است .

این سنگ در اروپا در اواخر قرون وسطی ، سنگ مورد علاقه کشیشان بوده آن را روی انگشتر می گذاشتند و می گفتند از بهشت آمده است .

« یاقوت » بین سنگ های قرمز بیشترین خواهان را دارد و با ارزش ترین است . پس از الماس ، یاقوت قرمز سخت ترین کانی محسوب می شود و در سایزهای بالاتر از پنج قیراط ، از الماس با ارزش تر است . در میان جواهرات به « سلطان سنگ ها » شهرت دارد .

یونانیان اعتقاد داشتند که این سنگ به صاحبش نیروهای خاصی از جمله سلامتی دانش ، ثروت و موفقیت در عشق می دهد و اگر سربازی آن را با خود داشته باشد شکست ناپذیر می شود .

امروزه ذخایر یاقوت در برمه ، تایلند ، سریلانکا و تانزانیا و معدن جدیدی در ماداگاسکار وجود دارد . یاقوت های قرمز را در کشور تولید کننده تراش می دهند .

درشت ترین یاقوت قرمز قابل تراش که یافت شده 400 قیراط وزن دارد و در کشور برمه کشف شده است .

یکی از درشت ترین یاقوت های قرمز مشهور جهان « یاقوت قرمز ادوارد» است با وزن 167 قیراط که در حال حاضر درموزه علوم طبیعی لندن قرار دارد . یاقوت قرمز ریوز «REVEES» با وزن 138 قیراط در ایالات متحده امریکا و یاقوت قرمز لانگ استار (LONG STAR» با وزن 100 قیراط در موزه علوم طبیعی نیویورک نیز از معروف ترین یاقوت ها هستند . جالب ترین یاقوت قرمز ، یاقوتی با نام « صلح » به وزن 43 قیراط است .

که چون تاریخ کشف آن در سال 1919 میلادی همزمان با پایان یافتن جنگ جهانی اول بوده ، آن را به این نام خوانده اند .

نکته جالب در مورد یاقوت ، خواص درمانی آن برای جسم و روان است . از این سنگ برای بیماری های قلبی تنظیم جریان خون و تقویت غده فوق کلیه استفاده می شود. « یاقوت » فشار خون پایین را افزایش می دهد . و حالت ضعف و ناتوانی را از بین میبرد . بینایی را تقویت می کند و جریان خون را در ناحیه چشم ها به گردش می اندازد./g

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها