مجموعه جواهرات باورنکردنی الن بارکین

مبلغ 20 میلیون و 369 هزار و 200 در حراج کریستی نیویورک، 10 اکتبر 2006

مجموعه جواهرات باورنکردنی الن بارکین

در پی جدایی ناگهانی سرمایه دار معروف امریکایی رونالد پرلمن و هنرپیشه معروف هالیوود الن بارکین، وی مجموعه جواهرات به جای مانده از پرلمن را به حراج گذاشت. در این حراجی بیش از 100 قلم از جواهرات این مجموعه بالغ بر 20 میلیون دلار به فروش رسید که 100 درصد کالاها با قیمت نهایی به فروش رفت. این فروش رکود 4 حراجی برتر کلکسیون های شخصی را از خود به جای گذاشت.

در این حراجی یک جعبه جواهر بسیار زیبا حاوی 17 قطعه جواهر حیرت انگیز به چشم  می خورد که توسط JAR طراحی شده بود. در بین جواهرات فروخته شده از JAR یک انگشتر بسیار زیبا با الماس تراش بیضی 76/22 قیراطی  به چشم می خورد. این انگشتر به مبلغ یک میلیون و 808 هزار دلار به فروش رفت. در زیر الماس بیضی شکل دو حلقه قرار دارد. جنس این انگشتر پلاتین بوده که نشان JAR بر روی آن توسط چرم خودنمایی می کند.

جواهر دیگری از این مجموعه که به قیمت یک میلیون 136 هزار دلار فروخته شد، یک جفت النگوی الماس نشان که این النگو نیز توسط JAR طراحی گشته، بود. این جواهر 500 هزار دلار بیش از مبلغ تخمین زده شده به فروش رفت. هر کدام از این دستبند ها با الماس های تراش کوسن بدون رنگ و یا صورتی بسیار روشن مزین شده اند. جنس این النگو ها پلاتین بوده که نشان JAR بر روی آن خود نمایی می کند.

یکی از جواهرات خارق العاده که توسط JAR طراحی گشته و در حراجی سال 2010 کریستی به قیمت پایه 650 هزار دلار به حراج گذاشته شد، یک جفت گوشواره آویزی بسیار زیبا متشکل از توپاز سلطنتی (امپریال توپاز)، یاقوت سرخ و الماس بود. این گوشواره در حراج جواهرات بارکین به مبلغ 710 هزار و 400 دلار یعنی 80 هزار دلار بیش از قیمت اولیه به فروش رفت. در مرکز هر یک از این گوشواره ها توپاز تراش بیضی به چشم می خورد که با الماس تراش دایره احاطه گشته و یاقوت های سرخ تراش دایره مانند خوشه از آن آویزان است. جنس این کار نقره و طلای صورتی 18 عیار است که علامت JAR بر روی آن خود نمایی می کند.

یکی دیگر از جواهرات جالب توجه متعلق به الن بارکین، یک پیشانی بند حلقه ای زمرد نشان که در ابتدا متعلق به دوشس وینزور بود. این جواهر به قیمت 86 هزار 400 دلار به فروش رفت. همچنین به همراه این تاج، یک گردنبند متعلق به دوک دوریس بود که این گردنبند نیز به مبلغ 553 هزار و 600 دلار به فروش رفت. این گردنبند متشکل از 53 عدد مهره زمرد به وزن تقریبی 78/6 و اندازه 44/15 میلی متر بود که با الماس تراش الد یوروپین (Old European) به عنوان قفلی کلیپسی تلفیق گشته است. جنس این جواهر طلا و نقره بوده و در سال 1935 ساخت شده است.

آخرین جواهر بسیار خارق العاده که در این مجموعه وجود داشت یک انگشتر الماس نشان طراحی شده توسط JAR است که به مبلغ 486 هزار و 400 دلار یعنی 150 هزار دلار بیش از قیمت اولیه به فروش رفت. این انگشتر به شکل گل طراحی گشته و الماس های به کار رفته در آن بر روی حلقه ای از جنس طلا و نقره سوار شده است. بر روی این حلقه نشان JAR خود نمایی می کند. در حال حاضراین انگشتر در نمایشگاه JAR قابل دیدن است.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها