توسعه های اخیر استخراج معدن در تانزانیا

در سال 1990 دولت تانزانیا معادن این کشور را به 4 بخش تقسیم کرد: بلوک a، b، c و d. بلوک های a و c تولید بالایی نداشته درحالیکه بلوک های b و d در اختیار معدنچیان محلی قرار داشت. در سال 2005 دولت تانزانیا بلوک c را به معدن تانزانیت وان اجاره داد. این شرکت معدنی مبلغ 40 میلیون دلار به منظور اجاره و گواهینامه بهره برداری به دولت تانزانیا پرداخت نمود.

توسعه های اخیر استخراج معدن در تانزانیا

در ژوئن 2003، دولت تانزانیا مقرراتی درباره محدود کردن صادرات تانزانیت تراش نخورده به کشورهایی از قبیل هند (بسیاری از سنگ های قیمتی به خصوص تانزانیت در ایالت جاپور هند تراش خورده می شوند.) وضع کرد. این محدودیت سبب گردید تا افراد به فکر بهبود امکانات تولید و فرآوری این سنگ قیمتی بیافتند؛ به همین منظور اقدام به رشد اقتصادی و به دست آوردن سود در این زمینه کردند. این محدودیت تا یک دوره 2 ساله برقرار بود. در هر زمان تنها بیش از 5/0 گرم سنگ قیمتی را در بر گرفت. در سال 2010، دولت تانزانیا صادر کردن تانزانیت تراش نخورده بیش از یک گرم را محدود کرد.

گروه معدنی تانزانیت وان تحت مالکیت ریچارد ریسورس، در سال 2010 بر اساس قوانینی که دولت تانزانیا وضع کرد، می بایست 50 درصد سهم استخراجی خود از معادن تانزانیت را تسلیم شرکت معدنی ملی تانزانیت نماید. تولید 4/2 میلیون قیراطی تانزانیت پولی به میزان 24 میلیون دلار نصیب شرکت تانزانیت وان کرد.

بزرگترین سنگ قیمتی تانزانیت تراش نخورده دنیا به وزن 839/16 قیراط (38/3 گرم) در یکی از معادن تانزانیت وان در سال 2005 استخراج گردید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها