گل سینه زمرد کارتیه مری ودر پست

تمامی کلکسیونرهای معروف با قطعه جواهری که دارند شناخته می شوند. این قطعه جواهر می تواند پیوندی بین دارنده آن و تصورات عموم ایجاد کند. این امر به عنوان مثال درباره دوشس وینزور و گل سینه رنگارنگ وی، الیزابت تیلور و گردنبند زمرد بسیار معروفش و همچنین مارجری مری ودر و گل سینه زمرد کارتیه نمایان شده است.

گل سینه زمرد کارتیه مری ودر پست

مری ودر پست تنها فرزند C.W. Post بنیانگذار شرکت Postum Cereal   متولد 1887 بود و در سن 27 سالگی تقریبا 250 میلیون دلار به ارث برد. وی بسیار ولخرج بود و به زودی تبدیل به یکی از بزرگترین و ماهرترین کلکسیونرها گشت.

بسیار بدیهی بود که شخصی با چشمان تیزبین و جواهر شناس، مجذوب و مسحور جواهری خارق العاده شود. دوشیزه پست این جواهر را در سراسر زندگی خود ارج نهاد به طوریکه گاهی اوقات قطعاتی از آن را با قطعه ای دیگر عوض می کرد. وی در کمال صحت و سلامت عقل و با فکری باز وصیت نامه را تنظیم کرد تا این جواهر را طراحی مجدد و تازه ای کنند.

سنجاق سینه زمرد کارتیه دوشیزه پست جواهر ویژه ای نبود اما قطعه ای منحصر به فرد داشت. این جواهر در سال 1928 ساخته شد. سنجاق سینه هنر حیرت انگیز کارتیر به همراه هنر سبک دکو (هنر دکوراتیو: تفکری که در دهه 1930 تا 1940 شکل گرفت و متشکل از شیوه های الکتریکی است که با نمادهای دستی در سال ماشین مخلوط گشته است. قطعات خلق شده توسط این سبک هنری دارای رنگ زیاد، اشکال برجسته هندسی و زیور آلات بسیار زیاد می باشد.) و شیوه ساخت هندی را در خود جای داده است. سنگ های قیمتی این قطعه جواهر توسط مهاراجه های هندی قرار گرفته است. هنر و خلاقیت کارتیه با شیوه ای هندی در سال 1911 دراین جواهر درهم آمیخت. یعنی زمانیکه این شرکت جواهر سازی (کارتیه) مأموریت یافت تا این قطعه جواهر را برای استفاده مهاراجه دهلی بسازد. بنابراین آنان تصمیم گرفتند که در این سنجاق سینه از سنگ قیمتی حکاکی شده هندی بسیار مهم استفاده کنند و آن را با قطعات بی همتای دیگر تلفیق نمایند.

اولین و اساسی ترین تصور کارتیه درباره سنجاق سینه این بود که این قطعه جواهر قابل استفاده باشد. در این سنجاق سینه به طور واضحی از هنر سبک دکو استفاده شده با این تفاوت که خطوط نرم تر بوده و خشن نیست. این قطعه همچنین به شکل بند بند بوده و میزانی سنگین می باشد. شکل 5 ضلعی زمرد حکاکی شده مرکزی که در قرن هفدهم حکاکی گشته و سنگی متعلق به مغول ها بوده، ظاهری مرموز و عجیب را به این سنجاق سینه بخشیده است. سبک مرموز در دهه 1920 تا 1930 با تلفیقی هندی، چینی و ژاپنی شیوه متداول آثار کارتیه به شمار می رفت.

سنجاق سینه در زمینه چینش سنگ های قیمتی، کلاس بالایی دارد. کارتیه پیشگام استفاده از پلاتینیوم در جواهرات خود در قرن بیستم است. به این شکل که سنگ ها به گونه ای در کار قرار می گرفتند که فلز قیمتی را مخفی نگه می داشتند -  هیچ گونه فلز قیمتی در اطراف زمردهایی که از سنجاق آویزان شده قابل رویت نیست. این جواهر به طور قطع با هنر سبک دکو، نشانه گذاری شده است.

مارجری مری ورد پست خانه خود به نام هیلوود و تمامی اجناس و لوازم درون آن را در سال 1968 برای مؤسسه اسمیتسون گذاشت. البته این خانه تا باقی عمر دوشیزه پست در اختیار خودش بود. البته هدیه 10 میلیون دلاری که وی از خود به جای گذاشت برای تأمین مخارج تعمیر این خانه کافی نبود، بنابراین در سال 1976 این خانه به بنیاد پست برگردانده شد. زمانیکه دوشیزه پست در سال 1973 در گذشت، گنجینه فوق العاده جواهر خود را وقف مؤسسه اسمیتسون نمود. در این کلکسیون جواهراتی گران قیمت از جمله سنجاق سینه کارتیه، گوشواره های الماس ماری آنتوانت، گردنبند الماسی که ناپلئون به همسر دوم خود ماری لوئیس برای تولد پسر خود اهدا کرد، وجود داشت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها