مشخصات ظاهری الماس امید – قسمت اول

الماس امید که با نام های Le Bijou du Roi (جواهر پادشاه)، bleu de France (آبی فرانسه) و آبی تاونیر نیز شناخته می شود در اندازه 52/42 قیراط (104/9 گرم)، الماسی با رنگ آبی بسیار پررنگ بوده که هم اکنون در قسمت گوهرها و کانی های ملی موزه تاریخ طبیعی ملی امریکا در شهر واشنگتن نگهداری می شود. این الماس به دلیل حضور رد پای عنصر بارون در داخل ساختار کریستالی خود با چشم غیر مسلح به رنگ آبی است و هنگامیکه آن را در زیر نور ماوراء بنفش مشاهده کنید به رنگ قرمز فسفری نمایش داده می شود.

مشخصات ظاهری الماس امید – قسمت اول

این الماس در گروه الماس IIb طبقه بندی شده است و چون تصور می شود که الماس ملعونی است به همین سبب نام و آوازه خوبی ندارد. الماس امید تاریخ و پیشینه ای طولانی دارد که ابهاماتی را نیز می توان در آن دید. این الماس در دست افراد بیشماری گشته تا از هند به فرانسه، بریتانیا و حتی ایالات متحده امریکا رسیده است. الماس امید (Hope) به عنوان یکی از معروفترین الماس های گرانقیمت دنیا شناخته شده است.

وزن: در دسامبر 1988 آزمایشگاه مرکز گوهر شناسی امریکا وزن این الماس را 52/45 قیراط معادل 104/9 گرم تخمین زد.

اندازه و شکل: اندازه و شکل الماس امید را با تخم پنگوئن مقایسه کرده که شکلی گلابی گونه دارد. طول و عرض و ارتفاع این الماس گرانقیمت 60/25 × 78/21 × 12 میلی متر است.

رنگ: رنگ الماس امید را آبی متمایل به طوسی تیره فانتزی، آبی تیره و یا آبی نقره ای بیان می دارند. بر طبق گفته گوهر شناس ماهر استفان هوفر، الماس های آبی رنگ مانند الماس امید هنگامیکه توسط دستگاه کالرمتریک اندازه گیری می شوند خاکستری تر (اشباع رنگی کمتر) از یاقوت های کبود آبی را نمایش می دهند. در سال 1996 آزمایشگاه تخصصی مؤسسه گوهرشناسی امریکا این الماس را در گروه رنگی آبی متمایل به خاکستری تیره فانتزی دسته بندی کرد. در ظاهر ته مایه خاکستری رنگ این الماس بسیار تیره می باشد بنابراین هنگامیکه در زیر نور مهتابی به آن نگاه کنیم، رنگ خاکستری این الماس را سیاه می بینیم. بنابراین افرادی که از این الماس عکسبرداری کرده اند، آن را در معرض نورهای بسیار زیاد قرار داده تا این الماس درخشنده تر به نظر رسیده و رنگ آن را تا حد ممکن روشن تر نشان بدهند. در بسیاری از نوشته های مربوط به الماس امید، رنگ آن را آبی پررنگ بسیار اعلی توصیف کرده اند تا جایی که آن را همردیف یاقوت کبود بسیار عالی قرار داده اند. تاورنیر از آن به عنوان ارغوانی زیبا نام برده است.

برچسب ها :
نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها