دره پنج شیر افغانستان

در دره پنج شیر افغانستان، بسیاری از جوینگان زمرد در طبیعت زیبای آن جا سر گرم یافتن زمردهای ناب افغانستان هستند.

دره پنج شیر افغانستان

افسانه و زیبایی سنگ های قیمتی به دلیل زیباییشان است. کیفیت و زیبایی خیره کننده ای که از خود ساتع می کنند سبب می شود تا مردم به دنبال داستان هایی در مورد آن ها باشند. این عوامل باعث شده مردم در طی سال های بسیار به دنبال یافتن سنگ های قیمتی باشند.

رودخانه پنج شیر که از کوه های پنج شیر می گذرد جایی است که بزرگترین و زیباترین زمردهای جهان را دارد.

دره پنج شیر

پنج شیر به افسانه ای برمی گردد که در میان مردم افغانستان رایج است. روح پنج برادر که در قرن 11 در دره گم شدند. این موضوع برمی گردد به زمانی که افغانستان توسط روسیه از سال های 1979 تا 1989 اشغال گشته وجنگ طالبان در سال های 1996 تا 2001 می باشد. این پنج برادر تحت فرماندهی احمدشاه مسعود در مقابل روسیه جنگیدند.

این زمردها باعث شد تا مردم افغانستان در مقابل روسیه بایستند و نگذارند که روسیه به این دره دسترسی پیدا کند. این سنگ های سبز دلیل نجات دره از دست دشمن بودند.

معدنکاران تحت شرایط سخت و با کندن سنگ های بسیار به یافتن این زمردها می پردازند. فصل زمستان به آن ها اجازه کار نمی دهد و فقط در فصول مناسب سال آن ها به کار می پردازند.

مردم افغانستان اطلاعات زیادی از بازار فروش داخلی و خارجی زمرد دارند.  دبی یکی از شهرهای خوب برای فروختن این سنگ ها می باشد. معدنکاران با سختی و مشقت زیاد سنگ ها را از درون زمین در می آورند و خود قیمت آن را تخمین می زنند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها