چگونه یک سنگ را پولیش کنیم

جمع آوری سنگ ها می تواند یک سرگرمی بسیار لذت بخش برای بزرگسالان و کودکان باشد. انجام این کار بسیار ارزان و راه بسیار خوبی برای خارج شدن از خانه و لذت بردن از طبیعت است. اگر شما جوان هستید، این همچنین راه بسیار مناسبی برای یادگیری علم سنگ شناسی است. اگر شما مقدار زیادی از سنگ های نرم را جمع آوری کرده اید، ممکن است که بخواهید آنها را پولیش بدهید. شما برای این کار به هر گونه ابزار خاص و یا یک تامبلر احتیاج ندارید شما می توانید سنگ را به زیبایی با دستانتان پولیش بدهید. این دستور العمل به شما چگونگی انجام این کار را نشان می دهد.

چگونه یک سنگ را پولیش کنیم

مرحله ی اول : تمام کثیفی ها و بقایای اضافی سنگ را پاک کنید. شما می توانید به سادگی سنگ ها را در یک سطل آب گرم و صابون قرار داده و اجازه بدهید که سنگ ها خیس بخورند سپس آنها را آبکشی کنید.

سنگ


مرحله ی دوم: سنگی را که می خواهید برای اولین بار پولیش بدهید، انتخاب کنید. توصیه می شود که برای اولین بار صاف ترین و کوچک ترین سنگ را انتخاب کنید. اگر سنگ کوچکتر را انتخاب نمایید، نتیجه را زودتر مشاهده خواهید کرد و همین امر سبب می شود تا این روش را به عنوان سرگرمی انجام دهید.

سنگ

مرحله ی سوم: کاغذ سنباده  ی 60 را به اطراف سنگ بمالید و به آن شکل بدهید. اگر می خواهید یک شروع خوب برای دور و گوشه ی سنگ خود داشته باشید آنها را به پایین و بصورت مساوی مالش دهید. برای حفظ رطوبت سنگ، آن را  به صورت دوره ای داخل  سطل آب فرو ببرید. هنگامی که سنگ خود را به شکلی که می خواهید درآوردید، دوباره ادامه دهید گام های بعدی شامل از بین بردن تمام خش ها و صاف کردن سنگ می شود .

سنگ

مرحله ی چهارم: مجددا سنگ را به داخل آب فرو ببرید. در حال حاضر  از  کاغذ سنباده ی 160 استفاده کنید. شما متوجه خواهید شد که هنوز  هم سنگ ریزه ها و خراش های بزرگی بر روی سطح صاف و صیقلی خود دارد. به یاد داشته باشید برای حفظ رطوبت سنگ آن را بصورت دوره ای داخل سطل آب قرار دهید. وقتی که خش های بزرگتر برداشته شد به مرحله بعد کار بروید .

سنگ

مرحله ی پنجم: اکنون از سنباده ی 360 استفاده کنید.شما می خواهید که  سنگتان همانند مرحله ی قبل صاف و صیقلی باشد اما این فرایند هنوز هم خش های  کوچکی را بر روی سنگتان بر جای خواهد گذاشت با این وجود سطح سنگ به تدریج صاف و صیقلی تر می شود. در آبکشی کردن نهایی همه ی خش ها از روی سنگ پاک و سنگ به صورت کامل هموار می گردد، اکنون به مرحله ی آخر  بروید.

مرحله ی ششم: پودر پولیش را بردارید و آن را بر روی یک پارچه جین مرطوب بریزید. لازم نیست که تمام پودر را روی پارچه بریزید . پولیش کردن سنگ  با پارچه ی جین را  تا زمانی که شما به نتیجه ی مورد نظر خود برسید، ادامه بدهید.
این فن برای پولیش دادن سنگ های بسیار نرم و نیمه قیمتی کاربرد دارد. اگر تصمیم دارید سنگی قیمتی مانند الماس، یاقوت، زمرد و ... را بتراشید حتما نیاز به دستگاه ها و تجهیزات مناسب با این سنگ ها را خواهید داشت. این تجهیزات را می توانید از شرکت آریان گوهر رخشان تهیه نمایید. همچنین به منظور آشنایی بیشتر با روش های پولیش و تراش کردن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می توانید با ثبت نام در کلاس های گوهرتراشی آریان گوهر رخشان (آرگو) با این حرفه بیشتر آشنا شوید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

هستی میهمان میگه :

تاریخ: 1399/08/19 ساعت 15:13
میگم میشه در باره سنگ را چطور صاف کنیم فیلم بزارید ممنون میشم

0 0

زهرا قربانی میهمان میگه :

تاریخ: 1399/07/19 ساعت 22:04
سلام.بسیار به سنگ و خاک و طبیعت علاقمندم‌.یه سرگرمی دوست دارم از سنگها درست کنم.حتی به فکرم زده که با سنگ آسیاب دستی درست کنم ولی ابزارش رو ندارم.از طبیعت لذت میبرم و احساس میکنم که روحم را جلا میدهد.از مطالبتون لذت بردم.ممنون

0 0

مجید میهمان میگه :

تاریخ: 1399/07/02 ساعت 14:55
خرید و فروش سنگهای قیمتی

اخبار سایر رسانه ها