کاربردهای طلا به عنوان جایزه و در صنعت شیشه سازی

علامت مقام و جایزه چه فلزی برای ساخت تاجی که یک پادشاه استفاده می کند، بکار رفته است؟ طلا! دلیل انتخاب این فلز، اعتبار و جذابیت آن است. ساخت تاج شاه از فولاد بی معنی است - اگرچه فولاد سخت ترین فلز موجود می باشد. طلا برای استفاده در تاج پادشاه انتخاب شده به دلیل آنکه این فلز در بالاترین مقام و معتبرترین جایگاه قرار دارد

کاربردهای طلا به عنوان جایزه و در صنعت شیشه سازی

طلا با بسیاری ویژگی های مثبت همراه است. خلوص، صفت دیگری است که با طلا مرتبط می باشد. به همین دلیل، طلا فلز انتخابی برای اشیاء مذهبی است. به همین دلیل صلیب ها و دیگر نمادهای مذهبی تقریبا همیشه با طلا ساخته شده اند.

طلا همچنین به عنوان مدال نفر اول برندگان یا جایزه، تقریبا در هر نوع مسابقه ای، استفاده می شود. به برندگان رتبه اول در بازی های المپیک، مدال طلا اهدا می شود. در مراسم اهدای جوایز اسکار (Academy Awards Oscars )، جنس جوایزی که ارائه می شوند از طلاست. جوایز مراسم گرمی موسیقی (Music's Grammy Awards) نیز از طلا ساخته شده اند. تمامی این دستاوردهای مهم با جوایز ساخته شده از طلا، شهرت یافتند.

شیشه سازی

طلا کاربردهای بسیاری در تولید شیشه دارد. اساسی ترین مورد استفاده اش در شیشه سازی به عنوان یک رنگدانه است. مقدار کمی از طلا که هنگام تابکاری شدن(گرم کردن و به آهستگی سردکردن - برای کم کردن زود شکنی) در شیشه به حالت معلق می باشد، یک رنگ یاقوت (قرمز) غنی تولید می کند.

طلا هنگام ساخت شیشه مخصوص برای موارد و ساختمان های کنترل شده آب و هوا نیز استفاده می شود. مقدار کمی از طلا که درون شیشه پراکنده شده یا روی سطح شیشه را پوشانده، تشعشع خورشیدی را به سمت بیرون منعکس خواهد کرد؛ این کار کمک می کند تا ساختمان در تابستان سرد بماند، و با منعکس کردن حرارت داخلی به سمت داخل، باعث می شود آنها در زمستان نیز گرم باشند.

آفتابگیر (لبه پیش امده کلاه) در لباس مخصوص فضای یک فضانورد با یک لایه بسیار نازک از طلا پوشیده شده است. این لایه نازک، بیشتر تشعشع خورشیدی بسیار شدید فضا را بازمی تاباند و با این کار از چشم ها و پوست فضانورد حفاظت می کند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها