معادن الماس در کانادا

همانگونه که در مقاله قبل ذکر شد، کانادا یکی از قطب های اصلی استخراج و تراش الماس در جهان به شمار می رود. در این مقاله می خواهیم معادن الماس کانادا را به شما معرفی کنیم.

معادن الماس در کانادا

معدن الماس اکاتی ( EKATI)

معدن الماس EKATI ، معدن الماس اصلی کانادا است. این معدن در سال 1998 توسط شرکت پی اچ پی بیلیتون، کانادا، باز شد. اکاتی در ابتدا یک معدن روباز بود اما به زیرزمین منتقل گشت زیرا سنگ معدنِ سطحِ قابل استخراج، تخلیه شد. اکاتی در حدود 200 مایلی (321.869 کیلومتری) شمال یلونایف (Yellow Knife) ، مناطق شمال غربی و در حدود 100 مایلی (160.934 کیلومتری) جنوب مدار شمالگان (مدار قطب شمال) واقع شده است. الماس های این معدن تحت نام تجاری Aurias  به فروش می رسند و از طریق خدمات  CanadaMark تایید می شوند.

 

معدن الماس دیاویک (Diavik)

دیاویک دومین معدن الماس کانادا برای تولید الماس است. این معدن متعلق به شرکت الماس هری وینستون (Harry Winston Diamond Corporation) و معادن الماس ثبت شده ی دیاویک (Diavik Diamond Mines ) بود. این معدن در حدود 200 مایلی شمال یلونایف، مناطق شمال غربی و حدود 120 مایلی (193.1213 کیلومتری) جنوب مدار قطب شمال واقع شده است. لوله های در حال استخراج در اصل کف (زیر) Lac De Gras  بودند و با حفاری داخل یخ کشف شده اند. برای استخراج لوله ها یک آب بند در اطراف آنها ساخته شده بود و آب به سمت بیرون پمپاژ می شد. سپس استخراج از معادن روباز در کف دریاچه آغاز شد. تولید، در حال حرکت به سمت زیر زمین می باشد زیرا سنگ معدنِ سطحِ قابل استخراج، تخلیه شده است.

معدن الماس جریکو (Jericho)

معدن الماس جریکو، سومین معدن الماس کانادا و اولین معدن الماس در قلمرو نوناووت (Nunavut) بود. این معدن در حدود 250 مایلی (402.336 کیلومتری) شمال شرقی یلونایف، مناطق شمال غربی، واقع شده است. این معدن توسط شرکت الماس تاهرا (Tahera) باز شد و از سال 2006 تا 2008 الماس تولید کرد اما این شرکت پول از دست داد. در سال 2010، Shear Minerals, Ltd. ، زمین را با هدف بازگرداندن معدن به تولید، مالک شد.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها