تجارت طلا و سنگ های قیمتی در سریلانکا

علاوه بر تجارت سنگ های قیمتی و اقتصاد رو به رشدی که سریلانکا در این زمینه توانسته است نصیب خود گرداند، تجارت طلا با توجه به طرح ها و نقش و نگارهای خاص نیز توانسته راه خود را در بازار های جهانی هموار گرداند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

تجارت سنگ های قیمتی در این کشور در 5 سال اخیر بسیار پیشرفت کرده است. یاقوت های کبود با رنگ های خاکستری و آبی دارای اهمیت ویژه ای هستند. در سال های بین 1970 تا 1980، در تایلند، تجارت سنگ معدنی کروندوم صورت گرفت که از آن زمان هنر پرداخت سنگ قیمتی به ویژه یاقوت کبود با حرارت آغاز و از آن به بعد کروندوم به سراسر جهان راه یافت.

پرداخت سنگ های قیمتی

حرارت دادن یکی از راه های بهبود سازی یاقوت کبود است که بدین وسیله می توان بهترین رنگ آبی را به یاقوت کبود ارزانی داشت. دومین راه به دست آوردن رنگ آبی زیبا برای یاقوت کبود، سوزاندن در کوره الکتریکی است. برخی کشورها برای به دست آوردن رنگ آبی در مرحله دوم، سنگ های خود را به سریلانکا ارسال می کنند. سنگ ها تقریبا تا حرارت هزار و 600 تا هزار و 700 درجه سانتی گراد حرارت می بینند.

یاقوت کبود پرداخت نشده آبی با کیفیت اکنون در سریلانکا می تواند بین 15 تا 20 هزار دلار به فروش برسد. این درحالی است که در سال 1969 هر قیراط از این سنگ قیمتی 400 تا هزار دلار به فروش می رفت. همانگونه که ملاحظه می کنید، افزایش قیمت چشم گیری را نشان می دهد. یکی از عمده ترین فروش های سنگ های قیمتی سریلانکا، یاقوت کبود ستاره ای است.

کارهای دستی سریلانکا

از طلا با ترکیب درصدی مس و درصد کمتر نقره زیور آلات بسیار زیبایی در سریلانکا تولید و به کشورهای دبی، سنگاپور و ترکیه صادر می شود. در تصویر بالا، جواهرساز از لوله مخصوص فوت کردن برای جامد نمودن طلا استفاده می کند. مهارت او در کنترل جهت و شدت شعله جالب توحه است. در صنعت جواهرات طلایی طراحی های زیبایی صورت گرفته است.

جواهر ساز معمولا طلا را با سنگ های قیمتی ترکیب می کند و زینت آلاتی مانند گوشواره، حلقه و غیره درست می نماید. حکاکی های موجی شکل بر روی جواهرات، زیبایی های آن را چند برابر می کند. خریداران باید از بین طرح های متنوع طلا انتخاب نمایند که این کار، خلاقیت خاصی را می طلبد.

یکی از مواردی که میل خریداران خارجی را به خرید طلا و سنگ های قیمتی از سریلانکا افزایش می دهد، این است که راهنماهای افراد خارجی در یک سفر کوتاه، انواع کالاهای خود را به مشتری نشان داده و خریدار می تواند تنوع را در یک آن، مشاهده نماید. مورد دیگر این است که قبل از آنکه خریدار از کشور خارج شود، می تواند جواهر خریداری شده را به یک کارشناس نشان داده و از مشاوره وی استفاده نماید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها